مقالات

استخراج رمز ارز با استفاده از هارد دیسک

استخراج رمز ارز با هارد سرور

استخراج HDD روش استخراج ارز رمزنگاری شده مبتنی بر درایوهای دیسک سخت است. بر خلاف استخراج معمول مبتنی بر واحد پردازش گرافیک ، که به آن GPU mining نیز می گویند ، استخراج کنندگان HDD از مجموعه ای از درایوهای دیسک سخت برای تولید بلوک های جدید در دفتر توزیع شده استفاده می کنند. وقتی نوبت به مونتاژ و نگهداری می رسد ، مزارع استخراج HDD به سختی با مزارع معدن سنتی تفاوت دارند. علاوه بر درایوهای دیسک سخت ، برای ایجاد مزرعه استخراج HDD به کامپیوتر ، نمایشگر و همچنین دستگاه های ورودی شامل صفحه کلید و ماوس نیاز دارید.

مشخصه اصلی این روش استخراج ارز رمزنگاری این است که برخلاف استخراج بیت کوین ، به GPU قدرتمند یا واحد پردازنده مرکزی (CPU) نیاز ندارد. جز main اصلی HDD است در حالی که ظرفیت و عملکرد آن بیشترین اهمیت را دارد. علاوه بر این ، برای استخراج ارز رمزنگاری شده با HDD شما اصلاً به GPU جداگانه ای احتیاج ندارید. GPU داخلی مادربرد یا CPU کافی است.

blank

مزایای استخراج با هارد دیسک:

  • نیازی به خرید مادربرد گران قیمت با تعداد زیادی اسلات PCI ندارید.
  • شما نیازی به GPU پیشرفته ندارید.
  • نصب و پیکربندی سریع نرم افزار استخراج ؛
  • بدون نیاز به ساخت پیچیده برای مجموعه ای از GPU ها.
  • صرفه جویی در هزینه های برق از آنجا که HDD ها نسبت به واحدهای پردازش گرافیک انرژی کمتری مصرف می کنند.
  • کاهش گرما در حالی که عملکرد HDD است.
  • برای کاهش دمای تجهیزات نیازی به استفاده از فن ندارید
  • استخراج HDD یک فرایند آسان است ، بنابراین افراد تازه وارد می توانند با آن کنار بیایند.

معایب استخراج با هارد دیسک :

یافتن درایوهای دیسک سخت دست دوم دشوار است.
عمر مفید درایوهای دیسک سخت حدود 10،000 ساعت است.
با استخراج HDD ، می توانید سکه های کمتری نسبت به استخراج GPU در همان زمان استخراج کنید.

 

فرایند استخراج HDD:

بلوک های داده پیش تولید شده در HDD ذخیره شده است. هرچه نقشه های بیشتری ذخیره کنید ، سرعت استخراج بیشتر خواهد بود.
تعیین یک ذی نفع پاداش
تعیین مهلت و استخراج معادن

بیایید هر فرآیند را با جزئیات بررسی کنیم.

استراخ-رمز-ارز-یا-بلاک-چین.jpg (800×667)

 رسم نقشه

رسم نمودار به بلوک های داده ای که از قبل تولید می شوند ، که به آنها نمودار نیز گفته می شود ، درایو دیسک سخت است. در حالی که این فرآیند وقت گیر و انرژی در هنگام استخراج GPU مداوم است. با این حال ، هنگام استخراج ارز رمزنگاری شده با HDD ، فقط یک بار باید این کار انجام شود.

تعیین یک ذی نفع پاداش

وقتی تکه های داده از قبل تولید شدند ، باید تعیین کنید چه کسی برای ایجاد بلاک های داده جدید پاداش دریافت می کند. وقتی خودتان معدن کار می کنید ، دریافت کننده پاداش نهایی شما هستید. درصورتی که ارز رمزنگاری شده خود را در استخر استخراج کنید ، پس از آن شما یک پاداش دهنده آدرس استخر هستید.

مزیت استخراج به صورت خودکار این است که برای ایجاد یک معامله در دفتر توزیع شده پاداش کامل دریافت می کنید. با این حال ، در مقایسه با استخراج ارز رمزنگاری شده در استخر ، به زمان و فضای حافظه بیشتری نیاز دارید. در حالت دوم ، شما می توانید با سایر ماینرها همکاری کنید تا روند استخراج را تسریع کنید ، اما هر یک از اعضای استخر بخشی از پاداش نهایی را دریافت می کند.

استخراج

با مجموعه دریافت کننده پاداش ، می توانید نرم افزار استخراج خود را هنگامی که طرح های تولید شده و ذخیره شده روی درایو دیسک سخت خود را راه اندازی می کنید ، راه اندازی کنید. این ابزار قطعات داده شما را تجزیه و تحلیل کرده و مدت زمان لازم برای تولید بلوک داده فعلی را محاسبه می کند. وقتی سیستم مهلت تعیین کرد ، تا زمان ایجاد بلوک بعدی ، HDD شما بیکار خواهد بود.

برخلاف استخراج GPU ، درایو دیسک سخت شما بیشتر اوقات بیکار می ماند زیرا تعداد بلوک ها ثابت مانده و تجزیه و تحلیل هر بلوک چند ثانیه طول می کشد. در میان تمام استخراج کنندگان ، کمترین زمان لازم برای تولید یک بلوک ، مدت زمان بلوک داده فعلی را مشخص می کند. این دلیل صرفه جویی در مصرف مایعات Burst و سخت افزار سخت افزاری آن به همین دلیل است: HDD شما بیکار است و فقط برای چند ثانیه برای هر بلوک از بین پرونده های طرح می خواند. بهترین مهلت ارسال شده در بین تمام استخراج کنندگان ، جعل و تعیین مدت زمان بلوک است.

blank

الگوریتم ها

درایو دیسک سخت G-Drive

استفاده از هارد دیسک به جای واحدهای پردازش گرافیکی ، مرحله بعدی استخراج ارز رمزنگاری شده است. اولین سیستم بلاکچین مبتنی بر این دستگاه ها ، پلتفرم Burst بود که در سال 2014 ظاهر شد. با این وجود ، چند سال طول کشید تا این سیستم عامل شناخته شود. Burst به الگوریتم ترکیبی اثبات ظرفیت (PoC) متکی است که به مقدار زیادی فضای دیسک نیاز دارد. بعداً ارزهای رمزنگاری شده دیگری که استخراج کنندگان می توانستند از طریق هارد دیسک استخراج کنند ، ظاهر شدند. اگرچه ، آنها به تکنولوژی مختلف ضد-ذخیره سازی متکی بودند.

اثبات ظرفیت

الگوریتم اثبات ظرفیت که با نام PoC نیز شناخته می شود ، الگوریتم تولید معامله است که بر اساس اثبات علاقه کاربر به هر سرویس برای کاربر مجاز است. به عنوان ابزاری برای اثبات این ، ماینرها فضای دیسک رایگان خود را که سیستم می تواند برای انجام وظایف خود مانند ایجاد بلوک های داده جدید استفاده کند ، فراهم می کنند.

اثبات ظرفیت به مفهوم “مگابایت به عنوان منابع” اشاره دارد که به این معنی است که ماینرها برای دریافت پاداش استخراج باید فضای HDD خود را تقسیم کنند. با استفاده از این الگوریتم ، کاربران می توانند فضای حافظه رایانه رایگان خود را سرمایه گذاری کنند ، بنابراین از آن به روش موثرتری استفاده می کنند. با استفاده از الگوریتم PoC ، دفتر توزیع شده با استفاده از روش هش کردن بلوک های داده را بر روی دیسک ایجاد می کند. هرچه تعداد هش های شما بر روی هارد دیسک بیشتر باشد ، شانس دریافت پاداش بیشتر خواهد بود.

اثبات ذخیره سازی

Proof-of-Storage ، همچنین به عنوان proof-of-space یا PoS شناخته می شود ، الگوریتم استخراج ارز رمزنگاری شده است که مانند ظرفیت اثبات ظرفیت ، به فضای دیسک آزاد متکی است. با این حال ، بلاکچین مبتنی بر PoS از این فضای حافظه رایگان برای ایجاد ذخیره سازی ابر غیرمتمرکز به جای تولید بلوک داده استفاده می کند.

به عبارت دیگر ، سیستم های ذخیره سازی مبتنی بر ابر فضای HDD کاربر را اجاره کرده و آن را در اختیار کاربران دیگری قرار می دهند که به آن نیاز دارند. با این حال ، این خدمات به جای پرداخت اجاره ، به دارندگان فضای دیسک اجازه می دهد ارز رمزنگاری شده را با استفاده از امکانات سرویس استخراج کنند. برخلاف بلاکچین مبتنی بر PoC ، دفترهای توزیع شده مبتنی بر PoS با استفاده از پرداخت ماهانه کاربر برای خدمات ذخیره سازی پرونده ، پاداش استخراج ارزهای رمزپایه را تشکیل می دهند.

blank

SSD در مقابل HDD

برخی از ماینرها ممکن است استفاده از درایوهای حالت جامد (SSD) را برای سرعت بخشیدن به روند تولید بلوک داده در نظر بگیرند. با این حال ، مقایسه SSD در مقابل HDD برای استخراج منطقی نیست ، زیرا عملکرد دستگاه ذخیره سازی در مورد استخراج HDD مهم نیست. SSD فقط روند طراحی اولیه را تسریع می کند. به همین دلیل SSD ارزش آن را ندارد. علاوه بر این ، چرخه عمر SSD بسیار کوتاه تر از چرخه درایو دیسک سخت است در حالی که هزینه هر گیگابایت بیشتر خواهد بود.

ارزهای رمزنگاری شده

هارد دیسک La Cie

از آنجا که استخراج HDD مفهومی نسبتاً جدید است ، تعداد کمی از رمز ارزها از الگوریتم اثبات ظرفیت یا اثبات ذخیره سازی استفاده می کنند. ما محبوب ترین موارد را پوشش خواهیم داد.

Burst اولین و اصلی ترین رمز ارز است که می توانید با استفاده از هارد دیسک استخراج کنید. این سیستم عامل به الگوریتم اثبات ظرفیت متکی است و به مجموعه ای از HDD با ظرفیت زیاد احتیاج دارد. دیگر نیازی به اتصال هیچ دستگاه قدرتمند دیگری مانند واحد پردازش گرافیک به استخراج Burst ندارید. ماینرها می توانند از درایوهای دیسک سخت پیشرفته با ظرفیت 10 ترابایت و بالاتر برای اطمینان از استخراج با کارایی بالا استفاده کنند. هرچه از چنین HDD های بیشتری استفاده کنید ، پاداش بیشتری خواهید گرفت.

استورج

Storj یک سیستم ذخیره سازی پرونده غیرمتمرکز است که به شما امکان می دهد با خیال راحت پرونده های خود را به صورت رمزگذاری شده ذخیره کنید. ایده اصلی این پلتفرم اتصال کاربرانی است که مایلند از فضای HDD رایگان خود سود کسب کنند و کسانی که به فضای حافظه اضافی نیاز دارند. کاربران Storj می توانند بخشی از فضای حافظه HDD خود را ارائه دهند و صاحب گره شوند. در نتیجه ، این کاربران ماینر ارزهای رمزنگاری شده نیز می شوند و در ازای فضای دیسک خود پاداش سکه های STORJ دریافت می کنند. به عبارت دیگر ، استخراج کنندگان Storj فضای دیسک خود را برای ذخیره سازی غیرمتمرکز پرونده برای altcoins در اختیار سایر اعضای پلتفرم قرار می دهند.

سیا

Sia یک پلت فرم غیرمتمرکز است که فضای ذخیره سازی ابری را فراهم می کند و با خدمات ذخیره سازی ابری متمرکز DropBox ، Amazon ، Apple و Microsoft رقابت می کند. با Sia ، کاربران می توانند فضای HDD رایگان خود را فراهم کنند در حالی که کسانی که این فضا را اجاره می کنند ، پرونده های خود را در سیستم رمزگذاری می کنند. زنجیره بلوکی عمومی یکپارچگی محتوای ذخیره شده را ثابت می کند در حالی که قراردادهای هوشمند و الگوریتم اثبات ذخیره سازی قابلیت اطمینان تراکنش ها را تأیید می کنند.

کاربران Sia هزینه خدمات آنلاین را با Siacoin پرداخت می کنند. هر صاحب Siacoin می تواند مکانی را از میزبانهای Sia اجاره کند. قراردادهای هوشمند فقط درصورتی که پرداخت ها را در یک بازه زمانی مشخص با خیال راحت ذخیره کند ، انتقال را به یک میزبان خاص آغاز می کنند. اگر میزبان پرونده های کاربر را از دست بدهد ، بابت فضای خالی دیسک پرداختی دریافت نمی کند.

نحوه استخراج ارز رمزنگاری شده با استفاده از HDD

Burst نماینده ترین رمز ارز است که می توانید با استفاده از مجموعه ای از هارد دیسک ها استخراج کنید ، بنابراین بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانید سکه های Burst را استخراج کنید.

الگوریتم استخراج معدن:

آخرین نسخه فریم ورک JAWA را بارگیری و نصب کنید.
نرم افزار استخراج معادن را از وب سایت رسمی بارگیری و نصب کنید.
روی New کلیک کنید. برای ایجاد حساب کیف پول رمزنگاری خود ، دکمه حساب خود را ایجاد کنید.
این ابزار به صورت خودکار یک عبارت مخفی ایجاد می کند که می توانید برای بازیابی حساب خود استفاده کنید. این عبارت را در یک مکان امن کپی کنید.
تأیید کنید که یک عبارت مخفی را با چسباندن در فرم ذخیره کرده اید.
قبل از استخراج ، ابتدا باید از کیف پول خود محافظت کنید. به شیر Burstcoin بروید ، شناسه خود را وارد کنید ، با captcha تأیید کنید و روی دکمه Claim Burst کلیک کنید.

روی دکمه No Name Set کلیک کنید
نام کاربری خود را ایجاد کنید ، عبارت مخفی خود را وارد کنید و روی دکمه Update Account Info کلیک کنید.
در پایین رابط ، روی Write Plots و سپس Plot this Drive کلیک کنید.
مقدار فضای دیسک و تعداد هسته هایی را که می خواهید برای استخراج استفاده کنید انتخاب کنید.
شناسه خود را وارد کرده و روی Start Plotting کلیک کنید.

پس از اتمام مراحل طراحی ، می توانید تمام پنجره های cmd را ببندید.
دکمه جدید Start Mining در کنار Written Plots ظاهر می شود. روی دکمه قبلی کلیک کنید.
استخر استخراج را از لیست انتخاب کنید.
در پنجره ظاهر شده ، روی گزینه Change کلیک کنید تا حساب کاربری خود را به استخر متصل کنید.
برای کپی کردن آدرس استخر بر روی Ok کلیک کنید.
آدرس استخر را در خط دوم گیرنده جایگذاری کنید.
عبارت مخفی خود را در سطر اول وارد کرده و بر روی Submit کلیک کنید.
در صورت مشاهده پیام خطا ، بر روی دکمه Change جدید کلیک کرده و مراحل شماره 16 ، شماره 17 و شماره 18 را تکرار کنید.
شما امضای هش را مشاهده خواهید کرد. بر روی دکمه Start Mining (CPU / AVX) کلیک کنید تا استخراج سکه های پشت سر هم شروع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 5 =