مقالات

تفاوت بین رم های سرور اچ پی UNBUFFERED و BUFFERED

تفاوت بین رم های سرور اچ پی UNBUFFERED و BUFFERED

RAM مخفف حافظه دسترسی تصادفی است. این یک حافظه غیر فرار است که برای نگهداری داده ها به جریان مداوم نیرو نیاز دارد. معمولاً برنامه ها روی دیسک سخت ذخیره می شوند . برای دسترسی CPU به دیسک سخت زمان بیشتری لازم است. بنابراین ، در زمان اجرا ، برنامه ها در حافظه RAM بارگذاری می شوند. ظرفیت RAM عامل قابل توجهی در تعیین عملکرد سیستم است. عمدتا دو نوع RAM وجود دارد که SRAM و DRAM نامیده می شوند . SRAM یک حافظه سریع است که با استفاده از فلیپ فلاپ ساخته می شود. DRAM سریع است اما به سرعت SRAM نیست. به غیر از این دو نوع ، RAM را می توان در رم Buffered و Unbuffered طبقه بندی کرد.

رم Buffered چیست ؟

در حافظه رم Buffered ، یک ثبت نام اضافی بین DRAM و کنترل کننده حافظه وجود دارد. همچنین به عنوان حافظه ثبت شده شناخته می شود. این حافظه کمک می کند تا بار الکتریکی کمتری روی کنترل کننده حافظه وارد شود. این اجازه می دهد تا یک سیستم واحد بدون استفاده از ماژول های حافظه بیشتر از یک سیستم معمول پایدار بماند.

رم Buffered برای سیستم های سطح بالا مانند سرورها و سیستم هایی که به یک محیط عملیاتی پایدار نیاز دارند ، استفاده می شود. به ندرت در میز کار و لپ تاپ استفاده می شود. گاهی اوقات ، ممکن است حافظه Buffered را در RAM شناسایی کنید ، زیرا تراشه های اضافی در وسط ماژول وجود دارد.

رم Unbuffered چیست ؟

در رم Unbuffered ، هیچ ثبتی بین DRAM و کنترل کننده حافظه وجود ندارد. بنابراین ، دسترسی مستقیم به کنترل کننده حافظه وجود دارد. همچنین بار الکتریکی زیادی روی کنترل کننده حافظه می گذارد.

به عبارت دیگر Buffered RAM یک ماژول حافظه در رایانه هایی است که بین ماژول های DRAM و کنترل کننده حافظه سیستم ثبت می کند. Unbuffered RAM یک ماژول حافظه در رایانه است که هیچ ثبت نامی بین ماژول DRAM و کنترل کننده حافظه سیستم ندارد. این تفاوت RAM بافر و بدون بافر را توضیح می دهد
RAM ثبت شده نام دیگری برای RAM بافر است در حالی که RAM ثبت نشده نام دیگر RAM غیر بافر است.

مزایا رم سرور Buffered و Unbuffered

حافظه رم Unbuffered برای میز کار ، لپ تاپ و غیره مناسب تر است زیرا ارزان تر است. از طرف دیگر ، حافظه رم Unbuffered قابلیت اطمینان زیادی بر روی داده های ذخیره شده ندارد. همچنین بسیار پایدار نیست.

قابلیت اطمینان

در داده های ذخیره شده در رم Buffered قابلیت اطمینان بالایی وجود دارد. در داده های ذخیره شده در رم Unbuffered قابلیت اطمینان کمتری وجود دارد.

تأثیر بر کنترل کننده حافظه

در حالی که RAM Buffered بار الکتریکی کمتری را بر روی کنترل کننده حافظه می گذارد ، RAM Unbuffered بار الکتریکی بیشتری را روی حافظه وارد می کند.

ثبات

حافظه RAM با ثبات بیشتری نسبت به RAM Unbuffered سیستم را فراهم می کند.

هزینه

حافظه رم Buffered نسبت به حافظه Unbuffered گران است.

برنامه های کاربردی

در حالی که RAM Buffered برای سرورها و سایر سیستم های مهم ماموریت که به یک محیط عملیاتی پایدار نیاز دارند ، RAM Unbuffered برای دسک تاپ و لپ تاپ های معمولی و غیره استفاده می شود.

نتیجه

تفاوت رم Buffered و رم Unbuffered در این است که رم Buffered شامل یک رجیستر بین DRAM و کنترل کننده حافظه است در حالی که رم Unbuffered دارای یک رجیستر بین DRAM و کنترل کننده حافظه نیست

برای خرید رم های سرور اچ پی UNBUFFERED و BUFFERED و کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصولات و نحوه سازگاری آن ها با کسب و کار خود، می توانید با کارشناسان ما در بخش تماس ارتباط برقرار کرده و راهنمایی بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =