اخبار

زیراکس در پی تصاحب HP است

زیراکس در پی تصاحب HP است

زیراکس در پی تصاحب HP است

در پی انتشار شایعه‌های ضد‌و‌نقیض درمورد احتمال تصاحب اچ‌پی توسط زیراکس، بیانیه‌ای رسمی از سوی اچ‌پی منتشر و جزئیاتی در این رابطه اعلام شد.

از ساعات اولیه‌ی امروز، شاهد انتشار شایعه‌هایی از سوی برخی رسانه‌ها مبنی‌بر احتمال تصاحب اچ‌پی (HP) توسط زیراکس (Xerox) بودیم. در پی انتشار شایعه‌های موردبحث، اچ‌پی ساعاتی پیش بیانیه‌ای را به‌صورت عمومی منتشر و اعلام کرد که مذاکرات بین این شرکت و زیراکس هم‌اکنون در جریان است. اچ‌پی می‌گوید در نهایت تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد که به‌ نفع سهام‌داران تمام خواهد شد.

رسانه‌ی وال‌ استریت ژورنال امروز گزارش جنجالی جدیدی را منتشر کرد و مدعی شد زیراکس به تصاحب اچ‌پی علاقه‌ی زیادی دارد؛ این رسانه می‌گوید رقم پیشنهادی زیراکس به اچ‌پی احتمالا بیش از ۲۷ میلیارد دلار است. ۲۷ میلیارد دلار، پول بسیار زیادی به‌شمار می‌آید و اگر ادعاهای وال استریت ژورنال حقیقت داشته باشند، این موضوع نشان می‌دهد زیراکس قصد دارد به‌هر نحوی که شده، اچ‌پی را تحت مالکیت خود دربیاورد.

اچ‌پی در اطلاعیه‌ی رسمی‌اش گفته در حال انجام مذاکراتی با زیراکس است؛ این شرکت شناخته‌شده‌ی فعال در حوزه‌ی تولید رایانه‌های شخصی می‌گوید نامه‌ی پیشنهاد زیراکس را روز گذشته دریافت کرده است. نکته‌ی عجیب درمورد توافق احتمالی بین دو شرکت موردبحث، این است که اچ‌پی طبق ادعای کارشناسان ۲۹ میلیارد دلار ارزش دارد؛ از طرفی ارزش زیراکس اندکی از ۸ میلیارد دلار بالاتر است. این یعنی زیراکس در پی تصاحب شرکتی ارزشمندتر از خودش است.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک نمایید منبع سایت زومیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =