مقالات

مقایسه سرور اچ پی و سرور DELL

مقایسه سرور dell و سرور اچ پی

هنگام خرید سرورهای جدید برای سازمان خود، تصمیم گیری در مورد انتخاب یک معضل واقعی است. با وجود بسیاری از مارک های مختلف و ارائه بسیاری از ویژگی های مختلف در صنعت سرور فعلی، انتخاب برای برخی ممکن است کمی سخت باشد. در این مقاله قصد داریم به مقایسه سرور اچ پی و سرور DELL برای شما بپردازیم تا در هنگام خرید سرور دچار سردرگمی نشوید.

ما با مقایسه کیفیت و ویژگی های هر یک از جمله: پشتیبانی مشتری ، قابلیت اطمینان ، ویژگی های کلی و هزینه در تصمیم گیری برای خرید به شما کمک خواهیم کرد. این موارد مهم ترین مواردی است که باید هنگام خرید و سرمایه گذاری در یک سرور جدید در نظر بگیرید.

پشتیبانی مشتری – DELL

مهم ترین نکته در مورد پشتیبانی مشتری Dell این است که شرکت برای بارگیری به روزرسانی ها یا سیستم عامل به برنامه پشتیبانی پولی نیازی ندارد. Dell Prosupport در دنیای IT به عنوان یکی از برنامه های پشتیبانی مداوم و قابل اعتماد در صنعت در نظر گرفته شده است.

پشتیبانی مشتری – HPE

برخلاف دل، در حال حاضر HPE مجبور است برای بارگیری سیستم عامل یا به روزرسانی جدید از کسب و کارها قرارداد پشتیبانی داشته باشند. یافتن درایورهای پشتیبان و سیستم عامل از طریق پلتفرم HP دشوار است حتی اگر قراردادی منعقد کرده باشید.

قابلیت اطمینان – DELL

سرور Dell همیشه در بهبود سرورهای خود بسیار سازگار بوده است. شما میتوانید با تهیه سرور DELL سال ها بدون مشکل از آن در کسب و کار خود استفاده کنید.

قابلیت اطمینان – HPE

علیرغم ادعاهای قابل اطمینان برای سرورهای superdome ، apollo و سری جدید HPE ، سرورهای HPE دارای خطا هستند. در حقیقت ، در یک نظرسنجی که در اواسط سال 2017 انجام شد ، HP Proliant’s تقریباً 2.5 برابر سرورهای dell Poweredge از کار افتاده است. با این حال ، HPE با هشدارهای پیش آگهی برای قطعاتی که تصور می شود خراب هستند کار قابل توجهی انجام می دهد، به این ترتیب در کسب و کار فرصت برای تعمیر یا تعویض قطعات قبل از اینکه زمان کمتری داشته باشند، است.

خارج از سیستم های مدیریت باند

با توجه به سیستم های مدیریت باند خارج ، سیستم HPE به عنوان Integrated Lights-Out (iLO) شناخته شده و سیستم Dell به عنوان کنترل کننده دسترسی از راه دور یکپارچه Dell (iDRAC) شناخته می شود . در گذشته تفاوت های عمده ای بین این دو وجود داشت ، اما در حال حاضر پیاده سازی های IPMI تفاوت چندانی ندارند تا یک عامل تعیین کننده بزرگ باشد. اکنون هر دو سیستم ویژگی های مشابهی مانند پشتیبانی از HTML5 را ارائه می دهند. با این حال ، در اینجا چند تفاوت وجود دارد.

سرور dell

سرور dell

خارج از سیستم های مدیریت باند – دل

iDRAC دل در سال های اخیر بسیار پیشرفت کرده است. بعد از iDRAC 7 ، جاوا دیگر نیازی نیست، با این وجود رابط کاربری گرافیکی خوبی ندارد. iDRAC از یک مجوز فیزیکی استفاده می کند که می تواند در بازار ثانویه خریداری شود و پس از پایان عمر از قفل شدن دوباره در OEM جلوگیری کند. به روزرسانی ها با iDrac به طور کلی کمی بیشتر است.

خارج از سیستم های مدیریت باند – HPE

کنسول پیشرفته ILO HPE به مجوز نیاز دارد. اگر سرورهای شما تمام شود، با استفاده از کنسول پیشرفته می توانید در OEM شما را قفل کند. متأسفانه شما نمی توانید این سرورها را از بازار ثانویه خریداری کنید. اما دقت کنید که شما فقط با خرید یک کلید محصول می توانید به چندین سردر دسترسی پسدا کنید و برای شما قابل استفاده باشد. زیرا کلید پیشرفته در چندین سرور قابل استفاده مجدد است. به طور کلی، رابط کاربری گرافیکی با ILO پیشرفته تر و سیستم عامل سریع تر به نظر می رسد.

بازدهی سرور DELL

سرور Dell تا 25 درصد انرژی بسیار کمتری نسبت به نسل های پیشین خود مصرف می کند ولی 3 برابر بیشتر از نسل های گذشته کارایی دارد.

بازدهی سرور HPE

سرور اچ پی برای داشتن کارآیی بالاتر و بهتر با مشارکت Energy Star طراحی شده، به همین جهت از نظر مصرف انرژی بسیار بهتر و کارآمدتر است.

هزینه – DELL

انعطاف پذیری قیمت در هنگام مذاکره با دل تقریباً وجود ندارد! اما با توجه به تجربیات کاربران و استفاده آن ها از سرورهای دل متوجه خواهید شد که سرور DELL از گزینه های مقرون به صرفه به حساب می آید. استفاده از سرور DELL انتخاب متخصصان سازمانی است که سعی در کاهش هزینه های خود برای افزایش درآمد دارند. به زبان ساده تر، سرور DELL ارزان تر بوده و از این جهت مورد توجه اکثر کاربران است.

هزینه – HP

HP معمولاً در مذاکرات قیمت بهتر عمل می کند، حتی اگر قیمت پیشنهادی مشابه Dell باشد. در واقع سرور اچ پی انعطاف قیمت بیشتری دارد. البته قیمت سرور اچ پی تا حد زیادی وابسته به فروشنده و همچنین سابقه خرید شما است. درست مثل هر کاری در تجارت، رابطه شما با فروشنده تاثیر بسیار زیادی در تعیین قیمت خواهد داشت. کسانی که در مقادیر زیاد و بیشتر سفارش می دهند، معمولاً در مذاکرات حرف اول را می زنند.
همانطور که گفته شد ، سرورهای اچ پی به طور متوسط کمی گران ترند. هنگامی که برای کاربران هزینه نکته مهمی نباشد، خرید سرور اچ پی انتخاب بهتری است زیرا عملکرد طولانی تری دارد.

سرور اچ پی

سرورهای HPE به صورت جهانی از طریق تعدادی شبکه و کانال پشتیبانی می شوند. به دلیل فراوانی سرور دست دوم HPE در بازار، تهیه قطعات جایگزین نسبتاً آسان است.

جمع بندی
سرورهای HPE و Dell هر دو شرکت های بسیار مشابه ای با ویژگی های قابل مقایسه هستند. هنگام ارزیابی سرورهای HPE در مقابل DELL، هیچ برنده ای وجود ندارد. از نظر کیفیت ساخت، هزینه، یا قابلیت اطمینان بین شرکت ها تفاوت عمده ای وجود ندارد. عواملی که گفته شد، عواملی هستند که باید مورد به مورد سنجیده شوند و با توجه به نیاز کاربران و نوع کسب و کار فرد تهیه و استفاده شود.

برای خرید سرور اچ پی و سرور DELL و همچنین دریافت مشاوره برای تشخیص سرور مناسب کسب و کار خود، می توانید با کارشناسان ما در بخش تماس ارتباط برقرار کرده و از آن ها راهنمایی بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *