مقالات

بررسی سرور HPE PROLIANT DL380 GEN11

معرفی و بررسی سرور HPE PROLIANT DL380 GEN11

کسانی که به دنبال خرید نسل جدید سرورهای اچ پی هستند، احتمالاً با نام یکی از به‌روزترین‌ها که به‌زودی در دسترس قرار می‌گیرد؛ یعنی سرور HPE PROLIANT DL380 GEN11 مواجه شده‌اند.

اچ پی یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌ها در زمینه توسعه انواع تجهیزات الکترونیک، سخت‌افزار و همین‌طور شبکه و دیتاسنتر است که در طول فعالیت چند دهه خود، همواره به عرضه محصولات استاندارد و همین‌طور پرفورمنس بالا مشهور بوده است. اگر قصد خرید سرور HPE PROLIANT DL380 GEN11 را دارید، باید بدانید که این محصول هنوز به بازار نرسیده است و در حال حاضر، ویژگی‌های خاصی در آن نهفته که باعث می‌شود بسیاری از علاقه‌مندان به راه‌اندازی سرور، منتظر بمانند تا نسل جدید سرور اچ پی سرور PROLIANT DL380 GEN11 با مشخصات تکمیلی و امکانات عالی، کاملاً عرضه شده و سپس برای خرید آن اقدام کنند.

سرور HPE PROLIANT DL380 GEN11 چیست؟

در اواخر سال گذشته، HPE مجموعه‌ای از سرورهای جدید شرکت اچ پی تحت عنوان لیبل ProLiant Gen11 را بر اساس پردازنده‌های AMD Genoa عرضه کرد. با راه‌اندازی نسل چهارم پردازنده‌های مقیاس‌پذیر و فوق‌العاده قدرتمند و با ساختار بهینه Intel Xeon، HPE مجموعه‌ای از سرورها را با پردازنده‌های اینتل ارائه می‌کند. سرورهای HPE ProLiant Gen11 برای اینتل شامل چهار مدل، یک جفت گزینه 1U، یک فرم فاکتور اصلی 2U و یک شاسی تاور انعطاف‌پذیر است.

سرور HPE PROLIANT DL380 GEN11

از جمله مهم‌ترین مزیت‌هایی که در این سرور وجود دارد می‌توان به پشتیبانی حرفه‌ای و تخصصی شرکت برای ارائه خدمات آنلاین با حداکثر کیفیت به مشتریان اشاره کرد. پشتیبانی از محاسبات نسل بعدی HPR از سه تا پنج سال، در این سری به حدود هفت سال ارتقا یافته است و در حال حاضر مرکز پشتیبانی HPE، تمامی نیازهای شما را در مورداستفاده از دستگاه پس از سفارش و خرید سرور HPE PROLIANT DL380 GEN11 برآورده می‌سازد.

امکانات و مشخصات فنی سرور HPE ProLiant DL380 Gen11

سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 یکی از سرورهای محبوب و پرکاربرد در دسته سرورهای رک‌مونت می‌باشد که توسط شرکت HPE (Hewlett Packard Enterprise) تولید شده است. این سرور با امکانات و مشخصات فنی مناسب، از جمله قدرت پردازشی بالا، امکانات مدیریتی پیشرفته، و قابلیت ارتقاء و گسترش، برای برنامه‌های مختلف و محیط‌های شبکه متنوع، گزینه‌ی ایده‌آلی است. مشخصات فنی این سرور عبارتند از: پردازنده‌های Intel Xeon Scalable Family، حافظه DDR4 با ظرفیت تا 3 ترابایت، اسلات‌های PCIe Gen3 و Gen4 برای اتصال دستگاه‌های جانبی، پشتیبانی از استانداردهای امنیتی مانند TPM (Trusted Platform Module) و Secure Boot، و امکانات مدیریتی همچون HPE iLO (Integrated Lights-Out) و HPE OneView. در جدول زیر، مشخصات فنی این سرور به صورت خلاصه آورده شده است:

مشخصات فنی جزئیات
پردازنده‌ها Intel Xeon Scalable Family
حافظه DDR4 تا 3 ترابایت
اسلات‌های PCIe Gen3 و Gen4 برای اتصال دستگاه‌های جانبی
استانداردهای امنیتی TPM و Secure Boot
امکانات مدیریتی HPE iLO و HPE OneView

پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم Intel® Xeon

پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم Intel® Xeon از جمله محصولات برجسته و پیشرفته در زمینه پردازش‌های سروری می‌باشند که توسط شرکت Intel تولید شده‌اند. این پردازنده‌ها با بهره‌گیری از فناوری‌های مدرن و نوآوری‌های پیشرفته، امکاناتی بی‌نظیر را برای مراکز داده، سرورهای ابری، و بارهای کاری حجیم فراهم می‌کنند. با قابلیت مقیاس‌پذیری بالا، این پردازنده‌ها قادر به پشتیبانی از تعداد بالایی از هسته‌ها، مجموع حافظه، و انعطاف‌پذیری برای بارهای کاری متنوع هستند. همچنین، با استفاده از فناوری‌های مدرن مانند Intel Hyper-Threading و Turbo Boost، این پردازنده‌ها قادر به ارائه عملکرد بالا، بهره‌وری بهتر، و کارایی بهبودیافته هستند. با این ویژگی‌ها، پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم Intel® Xeon انتخاب مناسبی برای بارهای کاری حجیم، مراکز داده ابری، و برنامه‌های کاربردی از محیط‌های کسب و کار تا علوم محاسباتی هستند.

حافظه قدرتمند DDR5

حافظه DDR5 یک فناوری حافظه‌ای پیشرفته است که به‌طور مداوم در زمینه پردازش‌های مدرن و نیازهای افزایشی سیستم‌های رایانه‌ای توسعه می‌یابد. این فناوری جدید نسل پنجم حافظه DDR، با ارائه سرعت‌های بالا، ظرفیت بیشتر، و بهره‌وری بالاتر، عملکرد سیستم‌های رایانه‌ای را بهبود می‌بخشد. حافظه DDR5 با استفاده از فرکانس‌های بالاتر و ولتاژهای کمتر، امکان انتقال داده‌ها با سرعت فوق‌العاده بالا را فراهم می‌کند. همچنین، با پشتیبانی از پهنای باند گسترده‌تر و دقت بالاتر، این حافظه‌ها قادر به پشتیبانی از بارهای کاری حجیم و برنامه‌هایی با نیازهای پردازشی بالا هستند. از دیگر ویژگی‌های برجسته DDR5 می‌توان به افزایش ظرفیت و قابلیت ارتقاء، کاهش مصرف انرژی، و امکانات امنیتی پیشرفته اشاره کرد. به طور کلی، حافظه DDR5 با ارائه امکانات پیشرفته و عملکرد بهتر، یک گزینه بسیار مؤثر و قدرتمند برای بهبود عملکرد و کارایی سیستم‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود.

پشتیبانی از PCIe Gen5

بهره‌گیری از امکان استفاده و پشتیبانی از PCIe Gen5 سبب می‌شود که نرخ انتقال فوق‌العاده بالاتر بوده و سرعت شبکه در باس‌های PCIe Gen5 کاملاً بیشتر می‌شود.

استفاده از نرم‌افزار مدیریت سرور جدید

استفاده از نرم‌افزار مدیریت سرور جدید، یک امر بسیار حیاتی و اساسی برای اداره و مدیریت سیستم‌های رایانه‌ای است. این نرم‌افزارها ابزارهایی هستند که به مدیران سیستم امکان می‌دهند تا سرورها، دستگاه‌های ذخیره‌سازی، شبکه، و سایر منابع مرتبط را به صورت موثر و کارآمد مدیریت کنند. با استفاده از این نرم‌افزارها، مدیران قادر به نظارت بر عملکرد سرورها، ایجاد و مدیریت ماشین‌های مجازی، پیکربندی و راه‌اندازی سرورها، مانیتورینگ سطح عملکرد و ایمنی، و همچنین اجرای فعالیت‌های پشتیبانی و بازیابی هستند. این نرم‌افزارها به مدیران امکان می‌دهند تا از طریق یک رابط کاربری یکپارچه و قابلیت‌های متنوع، کلیه جنبه‌های مرتبط با مدیریت سرورها را به طور کامل کنترل کنند و از نظریه‌های مبتنی بر داده، تصمیم‌گیری‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند. در نتیجه، استفاده از نرم‌افزار مدیریت سرور جدید باعث بهبود بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها، افزایش امنیت، و تسهیل فرآیندهای اداری و مدیریتی می‌شود.

همچنین بخوانید:سرور اچ پی HPE ProLiant dl580 gen10

بوت RAID M.2

بوت RAID M.2 یک فناوری مهم در حوزه ذخیره‌سازی است که به کاربران امکان می‌دهد از دو یا چند حافظه M.2 NVMe SSD در حالت RAID (Redundant Array of Independent Disks) برای بوت سیستم عامل استفاده کنند. این فناوری به ویژه برای کاربرانی که به دنبال عملکرد بالا و ایمنی در ذخیره‌سازی هستند، بسیار مفید است. با استفاده از بوت RAID M.2، می‌توانید از عملکرد سریع حافظه‌های NVMe SSD بهره‌مند شوید و در عین حال از قابلیت اطمینان و ایمنی ارایه شده توسط حالت RAID بهره‌برید. این روش به دلیل کاهش زمان بارگذاری سیستم، افزایش سرعت عملیات و اجرای برنامه‌ها، و حفاظت از داده‌ها در صورت خرابی یکی از حافظه‌ها، بسیار مورد توجه است. به طور خلاصه، بوت RAID M.2 یک راهکار موثر و پرکاربرد برای بهبود عملکرد و ایمنی سیستم‌های رایانه‌ای می‌باشد.

پشتیبانی از SW و DW

SW در واقع واحد پردازشگر گرافیکی یا همان GPU عریض خواهد بود که در کنار 3 واحد پردازش دوگانه یا همان DW به شما این امکان را می‌دهد که کارهای گرافیکی و رندرینگ را نیز خیلی سریع و بهینه در سرور جدید HPE ProLiant DL380 Gen11 انجام دهید.

مدل‌های فرم فاکتور سرور HPE ProLiant DL380 G11

در حال حاضر از دو فرم فاکتور SFF و LFF روی این محصول استفاده شده است.

نسخه SFF مخفف جمله Small Form Factor با سایزی کوچک‌تر و مصرف انرژی کم‌تر، برای دیتاسنترهای محدودتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. در واقع تمامی تجهیزاتی که در این دیتاسنتر اچ پی مورداستفاده قرار می‌گیرند نیز هزینه کم‌تر و همین‌طور ابعاد کوچک‌تری خواهند داشت.

اما در مقابل سرور اچ پی HPE ProLiant DL380 Gen11 مدل LFF به‌طورکلی پلتفرمی بزرگ‌تر به‌حساب می‌آید که تجهیزات قدرتمندتر و جامع‌تری را در خود جای‌داده است.

خرید و قیمت سرور اچ پی DL380 G11 8SFF

HPE ProLiant DL380 Gen11 چه مشخصاتی هایی دارد؟

مشخصات فنی سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 یکی از مهم‌ترین و موردبحث ترین مسائلی است که این روزها در دنیای تکنولوژی و شبکه بیشتر در مورد آن صحبت می‌شود. با خرید سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 شما از ویژگی‌هایی مانند امکان استفاده دو پردازنده نسل چهارمی با ساختار زئون تا 60 هسته بهره‌مند خواهید شد.

سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 یک سرور دو سوکتی و فرم فاکتور 2U با مقیاس‌پذیری پیشرفته برای ذخیره‌سازی و شتاب‌دهنده‌ها است. این سرور برای بارهای کاری سخت که به DPU و GPUهای پیشرفته نیاز دارند ایده‌آل است. قابلیت گسترش طیف گسترده‌ای از بارهای کاری متنوع، از جمله مجازی‌سازی و ابر خصوصی و همچنین مدیریت داده‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. همین‌طور در ادامه، می‌توانید به جهت حصول اطمینان از برآورده‌سازی نیازهای خود، جدول مشخصات سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 را نیز بررسی کنید.

مشخصات فنی سرور اچ پی HP PROLIANT DL380 G11 8SFF

سرور اچ پی G11

ویژگی‌ها و مزیت‌های سرور HPE ProLiant DL380 Gen11

بهره‌گیری از نسل جدید سرورهای شرکت اچ پی یعنی ProLiant DL380، مزیت‌های زیادی برای مدیریت دیتاسنترها خواهد داشت. در سری 11 از ProLiant DL380، با ویژگی‌های اختصاصی مواجه خواهیم بود که قدرت پردازش را به معنای واقعی کلمه افزایش داده، در تجربه کلود یا ارتقای پهنای باند ابری به شکل ویژه‌تری عمل کرده و علاوه‌برآن، بهره‌گیری از طراحی با ایمنی فوق‌العاده بالا و قابل‌اعتماد سبب شده است که دستگاه، اساساً یک پاشنه آشیل پیش و روی نفوذ و همین‌طور نشتی‌های شبکه باشد.
تجربه عملیاتی برای سرورهای ابری
در نسل جدید از سرورهای این شرکت، از یک کنسول مدیریتی فوق‌العاده قدرتمند بومی‌سازی شده ابری استفاده گردیده است. این سیستم به شما:

• امکان کارایی عملیاتی
• خودکارسازی ایمن فرایندها
• نظارت و مدیریت سرورها بدون محدودیت موقعیت مکانی
• افزایش بار محاسباتی

را ارائه می‌دهد. با استفاده از کنسول‌های ساده‌ای که در سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 در دسترس شما قرار می‌گیرد، می‌توانید به مشتریان این قابلیت را بدهید که محاسبات خود را بر اساس دید و نیازی که در آینده دارند برنامه‌ریزی کنند. همین‌طور به راحتی هزاران دستگاه توزیع شده سخت افزار برای تمرکز هرچه بیشتر عملیات تجاری و مدیریت زیرساخت های پیچیده، روی این پلتفرم قابل نصب هستند.

طراحی با ایمنی بالا و قابل‌اعتماد

یکی دیگر از مزیت‌هایی که دیتاسنترها با خرید سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 نصیبشان می‌شود، استفاده از نوآوری‌های امنیتی با ویژگی‌های جدید است.

با نسخه جدید HPE Integrated Lights-Out (iLO)، با iLO6، از تأیید و احراز هویت اجزای دستگاه در مدت‌زمان کم‌تری انجام خواهد شد و همه چیز بهینه‌تر است.
آخرین نسخه از این پلتفرم دارای سیستم احراز هویت جدید با استفاده از پروتکل‌های امنیتی می‌باشد که بر مبنای اپن‌سورس، امکان احراز هویت از لایه TPM را می‌دهد.

عملکرد بهینه برای هر حجم کاری و فعالیتی

یکی دیگر از مزیت‌های سرور HPE ProLiant DL380 Gen11، امکان استفاده در حوزه‌های سخت از جمله:

• هوش مصنوعی
• یادگیری ماشین
• پروژه‌های رندر سنگین و…
است. یعنی اگر سرور مناسب رندرینگ نیاز دارید، استفاده از پردازنده‌های قدرتمند نسل چهارم Intel® Xeon® Scalable و Ampere® Altra بهینه شده‌اند. ® و Ampere® Altra® Max Cloud Native Processors می‌تواند دامنه وسیعی از خواسته‌های شما را برآورده سازد.

در مقایسه با نسل قبلی، سرورهای جدید HPE ProLiant Gen11 تا 50 درصد بیشتر، امکان استفاده بهینه از پردازنده را خواهند داشت. به‌ازای هر پردازنده، تلفیق به جهت بهبود عملکردها تا 33 درصد عالی‌تر شده است. ارائه‌دهندگان خدمات و شرکت‌هایی که از حجم‌های کاری بومی ابری می‌توانند به شکل ویژه‌ای از این قابلیت استفاده کنند. موضوع مهم دیگر، استفاده از پردازنده‌های نسل جدید اینتل است که سرعت سرور شما را بهبود می‌بخشد.
زمان ریلیز و عرضه سرور HPE ProLiant DL380 Gen11
شاید پس از بررسی تمامی این مفاد، این پرسش برای شما مطرح شود که زمان سفارش و عرضه سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 دقیقاً چه تاریخی است؟ بر اساس اطلاعات مندرج؛ سرورهای HPE ProLiant Gen11 با پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC™ به‌صورت مستقیم و از طریق شرکت اچ پی در تاریخ 10 نوامبر در دسترس خواهند بود. سرور HPE ProLiant RL300 Gen11 با استفاده از پردازنده‌های Ampere هنوز وارد بازار ایران نشده است و شما می‌توانید اطلاعات دقیق در مورد خرید سرور اچ پی نسل 11 را از طریق الو سرور بررسی نمایید.
تمام سرورهای HPE ProLiant را می‌توان تحت لیبل همیشگی این شرکت خریداری کرد. دقت داشته باشید که هنوز سرور به‌صورت استوک نیز در بازار در دسترس قرار نگرفته است و صرفاً در وهله اول، تجهیزات به‌صورت نو و آکبند قابل ‌سفارش خواهد بود.

مشخصات اجمالی سرور ProLiant DL380 Gen11

در این نسل از سرورهای اچ پی PROLIANT DL380 GEN11 از امکانات کاملاً بروزی استفاده گردیده و شما می‌توانید به سراغ پردازنده‌های TypeIntel بروید. این سری از سرورها، از پردازنده‌های قوی و بدون وقفه‌ای استفاده می‌کنند که برای اهداف تجاری بهینه‌سازی‌شده‌اند.

• در نسل جدید از سرور ProLiant DL380 Gen11 برند اچ پی از مشخصه‌های زیر استفاده شده است:
• این سرور مجهز به پردازنده TypeIntel® خواهد بود.
• خانواده پردازنده نسل چهارم پردازنده‌های مقیاس‌پذیر Intel® Xeon® درون رک سرور جای گرفته است.
• هسته پردازنده بسته به پردازنده 16 تا 60 هسته در دسترس خواهد بود.
• حافظه پنهان پردازنده 22.5 مگابایت تا 112.5 مگابایت L3 بسته به پردازنده.
• حداکثر حافظه 8 ترابایت با 256 گیگابایت DDR5
• شکاف‌های حافظه 32 اسلاتی خواهند بود.
• نوع حافظه HPE DDR5 SmartMemory می‌باشد که امکان ارتقا دارد.
• ویژگی‌های حفاظت از حافظه RAS – ECC از جمله مهم‌ترین امکانات سرور نسل جدید اچ پی است.
• بسته به پیکربندی، درایو ۸ یا ۱۲ LFF SAS/SATA/SSD 8، 16 یا 24 SFF SAS/SATA/SSD پشتیبانی می‌کند. 6 درایو عقب SFF اختیاری یا 2 SFF درایو عقب اختیاری، 20 SFF NVMe اختیاری، پشتیبانی NVMe از طریق Express Bay حداکثر ظرفیت درایو را بسته به مدل محدود می‌کند.
• فن سیستم دارای قابلیت‌های اضافه با کیت قدرتمند و کارایی بالا است.
• منبع تغذیه نوع 800 وات، 1000 وات، یا 1600 وات خواهد بود.
• اسلات‌های توسعه تا 8 PCIe Gen5 و 2 OCP 3.0
• کنترلر ذخیره‌سازی HPE SR932i-p و/یا HPE MR216i-o و/یا HPE MR416i-o و/یا HPE MR216i-p و/یا HPE MR416i-p و/یا HPE MR408i-o می‌باشد.

 

همچنین بخوانید:هر آنچه درمورد سرور های DL 360 G10 و DL 380 G10 باید بدانید

 آیا سرور اچ پی PROLIANT DL380 GEN11 ارزش خرید دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که تا حد زیادی بله؛ بهره‌گیری از جدیدترین نسل پردازنده‌های قابل‌استفاده در این ابعاد و همین‌طور حافظه بهینه DDR5 از جمله کلیدی‌ترین و مهم‌ترین مشخصه‌هایی است که در سرور HPE PROLIANT DL380 GEN11 جای داده شده است؛ علاوه بر آن، در مصرف برق بسیار بهینه تر شده و با ساختار جدیدی از خنک کننده ها می‌تواند یک انتخاب عالی برای پردازش های سنگین و یا حتی رندرها باشد.
به‌هرحال اچ پی شرکت موفق و بزرگی است که در طول چند سال فعالیت خود، همواره با نوآوری بخش مهمی از بازار را در اختیار گرفته و این بار با مشخصات فنی سرور اچ پی PROLIANT DL380 GEN11، مجدداً توجه‌ها به سمت این لیبل جلب گردیده است. اگر مایل به خرید سرور اچ پی PROLIANT DL380 GEN11 هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به جهت حصول اطمینان از برآورده‌سازی نیاز خود، در این مورد مشاوره‌های تخصصی را از عاملین فروش و همین‌طور مجموعه پشتیبانی الو سرور دریافت نمایید.

 

نتیجه گیری

پس از بررسی جامع سرور HPE ProLiant DL380 Gen11، می‌توان نتیجه گرفت که این سرور یکی از محصولات برجسته و پرکاربرد در دسته سرورهای رک‌مونت است. با امکانات پیشرفته، عملکرد قابل اعتماد، و امکانات مدیریتی قدرتمند، DL380 Gen11 مناسب برای محیط‌های کاربری متنوع از شرکت‌های کوچک تا بزرگ می‌باشد. این سرور با پشتیبانی از پردازنده‌های Intel Xeon Scalable Family، حافظه DDR4 با ظرفیت تا 3 ترابایت، و امکانات مدیریتی مانند HPE iLO و HPE OneView، توانایی ارائه عملکرد بالا، انعطاف‌پذیری، و امنیت را فراهم می‌کند. علاوه بر این، قابلیت‌های مدیریتی پیشرفته مانند پشتیبانی از استانداردهای امنیتی TPM و Secure Boot، و اسلات‌های PCIe Gen3 و Gen4 برای اتصال دستگاه‌های جانبی، این سرور را به یک گزینه مطمئن و قدرتمند برای بارهای کاری حجیم و برنامه‌های کاربردی متنوع تبدیل می‌کند. به طور کلی، HPE ProLiant DL380 Gen11 با ترکیبی از عملکرد بالا، امنیت، و انعطاف‌پذیری، یک انتخاب ایده‌آل برای برنامه‌های مختلف و نیازهای متنوع سازمانی می‌باشد.

 

دیگر مقالات مفید الوسرور:

نگاهی به سرور های GEN10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *