مقالات

خرید رم سرور اچ پی(HP)

خرید رم سرور hp

هر سرور ، لپ تاپ و رایانه ای حافظه دارد. حافظه رم پردازش داده ها از دیسک سخت یا درایو حالت جامد است ، این داده ها و دستورالعمل ها را ذخیره می کند و واحد پردازش مرکزی (CPU) را قادر می سازد به آنها دسترسی پیدا کند. بدون حافظه ، سیستم شما قادر به انجام هیچ کاری نیست.

حافظه سرور حافظه دسترسی تصادفی (RAM) است که داده ها را از HDD ها به پردازنده پردازش می کند. به عنوان شکلی از حافظه فرار، وقتی حافظه سرور خاموش می شود ، تمام اطلاعات نگهداری شده خود را از دست می دهد. یکی از راه های تفکر در این مورد این است که ماژول های RAM شما حافظه کوتاه مدت هستند و HDD های شما حافظه بلند مدت هستند.

رم سرور اچ پی hp 32gb 2666

بنابراین ، اگر قبلاً حافظه بلند مدت دارید ، چرا باید از حافظه کوتاه مدت استفاده کنید؟ پاسخ این است که حافظه RAM بسیار سریع تر از حافظه های غیر فرار است . به جای جستجوی داده ها یا دستورالعمل ها در هارد دیسک ، پردازنده می تواند این حافظه کم سرعت را دور زده و مستقیماً به حافظه سرور برود. این امکان باعث می شود تا زمان خواندن بهتری در سرور شما وجود داشته باشد.

با افزودن حافظه بیشتر و یا افزایش سرعت و پهنای باند حافظه ، سرورها قادر به کنترل بیشتر ماشین های مجازی (VM) و توزیع بار بیشتر آنها هستند و به کارایی کارآمد مشاغل کمک می کنند. اگر حافظه از کار بیفتد ، این می تواند منجر به از دست رفتن داده ها و خطاهای سرور شود که می تواند منجر به طولانی شدن زمان خرابی و از بین رفتن تولید شود.

اگر حافظه RAM خود را مانند میز کار و یا میز کار فکر می کنید ، تقریباً همیشه RAM توسط رایانه یا سیستم شما استفاده می شود تا پروژه های متنوعی را همزمان کار کند. و هرچه میز کار شما بزرگتر باشد ، وظایف بیشتری را می توانید انجام دهید.

رم سرور چیست؟

RAM (حافظه دسترسی تصادفی) جز component اساسی هر سخت افزاری است که برای انجام کارهای محاسباتی طراحی شده است. RAM به کامپیوتر یا سرور شما اجازه می دهد تا اطلاعاتی را که CPU قابل دسترسی است بنویسد و بخواند. وقتی افراد در مورد حافظه سرور رایانه صحبت می کنند ، به احتمال زیاد به RAM آن اشاره می کنند.

رم مخفف چیست؟

رم مخفف حافظه دسترسی تصادفی است. این نوع حافظه سریع است که برنامه ها و سیستم عامل از آن برای ذخیره داده های موقتی استفاده می کنند. داده های دما می تواند یک صفحه وب ، داده های یک جدول اکسل ، تصاویر ، سایر پرونده های رسانه ای و موارد دیگر باشد. این داده ها معمولاً تا زمان بسته شدن برنامه ای که از آن استفاده می کند ، در RAM می مانند. هنگام باز کردن بسیاری از برگه ها ، می توانید آن را در رایانه خود مشاهده کنید. هر برگه یک داده ایجاد می کند و در نهایت شما احساس می کنید رایانه شما کندتر کار می کند. این مورد زمانی اتفاق می افتد که از RAM موجود استفاده شود.
در مقابل SSD یا HDD ، RAM به منبع تغذیه بستگی دارد. وقتی دستگاه را خاموش می کنید ، داده ها از بین می روند.

مشخصات رم سرور hp

چندین پارامتر مهم در رم سرور وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید.

رم سرور اچ پی hp 16gb 12800

رم سرور اچ پی hp 16gb 12800

مقدار کل

این ساده ترین درک است. اندازه گیری آن بر حسب گیگابایت است و معمولاً گزینه هایی از 1 گیگابایت تا 64 گیگابایت را مشاهده خواهید کرد. اگر همه مشخصات دیگر یکسان باشند ، بیشتر به معنای فضای بیشتر برای کاربردهای سنگین است.

سرعت

فرکانس RAM یک مشخصه بسیار مهم است. این نشان می دهد که سرعت انتقال اطلاعات چقدر سریع است. فرکانس در Mhz اندازه گیری می شود. DDR به معنی Double Data Rate است و نشان می دهد RAM در هر سیکل دو بار میخواند و می نویسد. اگر فرکانس 2400 را فرض کنیم ، آنگاه می تواند 4800 بار در ثانیه بنویسد.

ECC در مقابل غیر ECC

هنگامی که ما در مورد سرورها صحبت می کنیم ، یک RAM با کد تصحیح خطا ECC ضروری است. ECC برای استفاده زیاد طراحی شده اند و ماندگاری بیشتری دارند.
اگر ماژول حافظه سرور شما ECC داشته باشد ، به این معنی است که کد می تواند اشکال جزئی در سرور شما را شناسایی کرده و آنها را اصلاح کند. با این کار احتمال خرابی کاهش می یابد و سیستم شما روان کار می کند. به عبارت دیگر ، این نوعی محافظت از حافظه است.

DDR – نرخ داده دو برابر

از جدیدترین فناوری DDR (DDR4) تا نسل های قبلی (DDR3 ، DDR2) ، در Techbuyer طیف گسترده ای از ماژول های حافظه سرور از جمله HPE ، Samsung ، Dell و Ortial در انبار موجود است. هنگام استفاده از مناسب ترین فناوری DDR ، سرعت و رتبه برای سیستم خاص خود ، RAM سرور اطمینان حاصل می کند که خروجی مرکز داده شما به حداکثر می رسد.

نسل RAM و مادربرد شما باید سازگار باشد. به عنوان مثال ، حافظه DDR3 را نمی توان با مادربردی با اسلات DDR4 DIMM استفاده کرد. این به این دلیل است که نسل های قدیمی برای پشتیبانی از عملکرد نسل های جدید ساخته نشده اند

مادربرد

حافظه RAM را می توان با قرار دادن آن در یک اسلات خالی DIMM روی مادربرد ، به راحتی نصب کرد. برخی از مادربردها فقط دارای 2 اسلات DIMM هستند ، بنابراین قبل از خرید ، توجه داشته باشید که مادربرد شما می تواند حافظه های زیادی را در خود جای دهد.

مادربرد سرور Motherboard HP DL360 -DL380 G9

مادربرد سرور Motherboard HP DL360 -DL380 G9

ظرفیت

ظرفیت ، میزان RAM را که در گیگابایت (GB) اندازه گیری شده است ، در ماژول های شما اندازه گیری می کند. 16 و 32 گیگابایت ظرفیت مشترک حافظه سرور است. از نظر اندازه ، برای ایستگاه های کاری پیشرفته حداقل 16 گیگابایت احتمالاً بهترین است ، در حالی که برای تنظیمات خانه با بودجه بیشتر ، 8 گیگابایت باید این کار را انجام دهید. با نگاهی به سرورها ، 16 و 32 گیگابایت ظرفیت مشترک حافظه سرور است ، اگرچه آنها می توانند تا 6 ترابایت را برای 2933 MT / s DDR4 پشتیبانی کنند.

چه مقدار RAM برای سرور نیاز دارم؟

  • یک سوال فوق العاده سخت که بستگی به کاربرد شما دارد.
  • رم را برای چه چیزی استفاده می کنید؟ چند بازدید کننده خواهید داشت؟ پایگاه داده شما چقدر بزرگ است؟
  • اگر صاحب مشاغل کوچکی هستید، یک رم 1 گیگابایتی می تواند انتخاب مناسبی برای سایت شما باشد.
  • اگر سایت تجارت الکترونیکی بزرگتری دارید ، احتمالاً باید سراغ یک رم 4 گیگابایت و بالاتر بروید. به این ترتیب با افزایش بازدیدکنندگان سرعت کم نمی شود.
  • برای آن دسته از شما که به عملکرد بسیار بالایی نیاز دارید و پایگاه داده های عظیمی دارید ، توصیه می کنیم با رم سرور 64 گیگابایت همراه باشید.

انواع رم سرور

باس های رم سرور به شرح زیر می باشد:

DDR3 10600

DDR3 12800

DDR3 14900

DDR4 2133

DDR4 2400

DDR4 2933

DDR4 2666

و…

باس رم های (10600) در سرور های G7/G8 استفاده می شود و رم های باس (12800-14900) در سرور های نسل 8 GEN استفاده می شود.

رم های باس (2133-2666-2933-2400) در سرور های نسل 9 و 10 استفاده می شود.

چندین فرم مختلف حافظه وجود دارد ، از جمله RAM (حافظه دسترسی تصادفی) و ROM (حافظه فقط خواندنی) – هر دو نوع حافظه سرور هستند و یک حافظه غیر فرار که به ذخیره سازی سرور مانند HDD ، SSD و درایو های نوار اشاره دارد.

حافظه RAM همچنین در سه نوع فاکتور اساسی وجود دارد – فاکتور فرم جزئیات سازگاری RAM با نوع ماشین را دارد: ثبت شده ( RDIMM ) ، ثبت نشده / بدون بافر ( UDIMM ) و کاهش بار ( LRDIMM ). RDIMM (در غیر این صورت حافظه بافر شناخته می شود) ماژول های حافظه منفرد را تثبیت می کند تا پردازنده بتواند با سرعت بیشتری به داده ها دسترسی پیدا کند. این سرعت کل سیستم شما را افزایش می دهد. UDIMM (ثبت نشده) این ویژگی را ندارند. حافظه کاهش بار (LRDIMM) ثبت نشده است و در عوض دارای تراشه MP است که از تراکم بالاتر پشتیبانی می کند. DIMM مخفف “Dual In-Line Memory Module” است و شامل یک یا چند تراشه RAM در یک صفحه مدار کوچک است.

رم سرور g7 ، رم سرور اچ پی g9 و رم سرور g10 چه مدل هایی را پشتیبانی می کند؟

از مشخصات سرور g10 می توان به سرعت بالا و پهنای باند بیشتر نسبت به نسل های قدیمی خود اشاره کرد. از مهم ترین مشخصات این نسل در دسترس بودن، کارایی بالا و سرعت است. همچنین رم سرور g10 از قابلیت Fault Tolerance نیز برخوردار هستند. در این نسل نرخ انتقال داده با افزایش 66% نسبت به حافظه های نسل پیشین خود همراه است.

رم 16 گیگ سرور hp یک نمونه از رم سرورهای نسل DDR4 است. قیمت رم 16 گیگ سرور hp برای اکثر کسب و کارها مناسب بوده و شما می توانید در هنگام خرید رم سرور اچ پی رم سرور نسل 10 را با خیالی آسوده برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

رم سرور اچ پی g9 برای افزایش ظرفیت محاسباتی و سرعت بالا در اکثر سرویس های IT طراحی شده است. قیمت سرور hp g9 مانند قیمت سرور hp g8 ، مناسب بوده و با توجه به هزینه های رو به افزایش ذخیره سازی، یک گزینه مقرون به صرفه برای سازمان ها است.
اما رم های DDR4 در سرور G9 نسبت به مدل سرور g8 ، 14 تا 30 درصد سریع تر هستند و نسبت به رم سرور g8 ، دارای 1 درصد کاهش خطا است. کارایی در این نسل 37 درصد بیشتر از سایر رم ها است.

برای خرید و فروش رم سرور اچ پی می توانید با کارشناسان ما در بخش تماس ارتباط برقرار کرده و راهنمایی بگیرید تا در هنگام خرید رم سرور اچ پی گزینه مناسب را برای سازمان و کسب و کار خود انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *