مقالات

ریل کیت سرور چیست؟

ریل-کیت-سرور

ریل کیت سرور چیست؟

ریل کیت سرور یکی از اصلی ترین و مهم ترین اجزا اصلی رک سرور است. اصلی ترین کارکرد ریل کیت اتصال و نگهداری از سرور در داخل رک است.
رک ها محفظه ای فلزی جهت نگهداری و حفظ تجهیزات گوناگون مانند کابل، پچ پنل، سوئیچ، سرور، تجهیزات مخابراتی و… هستند.
ریل کیت ها معمولا برای تجهیزات بزرگ و سنگین مانند سرور استفاده می شود و در تجهیزات کوچک و سبک شبکه کارایی خاصی ندارند، زیرا آن ها به طور مستقیم و بدون نیاز به ریل کیت به رک متصل می شوند.

از نکات مهم در هنگام خرید ریل کیت، مناسب نبودن هر ریل کیتی برای سیستم شما است. هر ریل سروری مناسب و سازگار با یک نوع رک و سرور است. در هنگام خرید ریل کیت به مدل سرور و نوع رک و نوع سوراخ های رک سیستم خود توجه کنید.

انواع ریل سرور

ریل های نصب شده یا اختصاصی برای سرور دقیق شما طراحی شده اند تا از تناسب آسان و ایمنی اطمینان حاصل کنند. این سرورها را با استفاده از پیچ های شانه ای و اسلات های گوناگون نگه می دارند ، که می توانند ضمن استفاده از حداقل فضای کافی ، امنیت مطلوبی را فراهم کنند. به دلیل پیکربندیهای مختلف شاسی سرور ، اینها معمولاً فقط با چند مدل سرور کار می کنند.

ریل های جهانی سرورها را در گوشه و کنار نگه می دارند ، به این معنی که نیازی به پیچ شانه نیست و هر سرور در معیارهای ریل کیت قرار می گیرد. بسیاری از ریل های اختصاصی سرور فقط در هنگام خرید توسط سازنده ارائه می شود یا در مدت زمان مشخصی از سال پس از عرضه قطع می شود. ریل های جهانی نه تنها تضمین می کنند که می توانید هر سروری را نصب کنید ، بلکه اگر ریل OEM سالها پس از خرید متوقف شود ، چیزی برای پخش وجود دارد.

مدل های ریل سرور

ریل کیت سرور اچ پی مانند رم سرور، فن سرور، هارد سرور، باتری سرور و… از قطعات مهم سرور HP محسوب می شود.
وقتی صحبت از قابلیت ریل سرور می شود ، دو دسته وجود دارد: ریل کیت ثابت و ریل کیت کشویی.
ریل کیت ها با پیچ های شانه ای قفل نمی شوند ، بنابراین بسته به قفل شدن یا نبودن آن، به صورت ریل ثابت و کشویی عمل می کنند.

ریل کیت کشویی (Sliding rails)

ریل کیت کشویی مانند یک کشو به بیرون کشیده می شود. این قابلیت باعث شده تا سرویس کردن سرورها آسان شود، زیرا در این حالت می توان به راحتی سرور را بدون نیاز به جدا کردن از رک و سایر تجهیزات سرویس کرد.

ریل کیت ثابت (Static rails)

ریل کیت ثابت مانند ریل کیت کشویی امکان آسان سرویس کردن را به سرور نمی دهد. در این حالت برای سرویس کردن سرور، باید آن را از رک جدا کنید. یکی از مزایا این حالت انعطاف پذیری بیشتر با انواع رک است. از دیگر مزایا این مدل قیمت ریل کیت سرور است که حالت ثابت آن نسبت به کشویی پایین تر و مقرون به صرفه تر است. زیرا در این مدل از مواد کمتری استفاده شده است.

انواع مدل های ریل کیت ثابت، ریل کیت DL380 G8 ، ریل کیت DL360 G8 ، ریل کیت g8 و.. 

ریل کیت سرور HP DL360p G8

در هنگام خرید ریل کیت DL360 G8 باید به نوع رک و سرور خود دقت کنید. ریل کیت DL360 G8 سرور HP با سرورهای HPE ProLiant DL360p G8 LFF/SFF و ابعاد رک 1 یونیت سازگاری دارد. این نوع ریل کیت سرور برای رک‌های کشویی و رک‌های ثابت مناسب است.

مشخصات ریل کیت HP DL360 G8 :

اندازه : 1 یونیت
برای سرور های : HP Proliant DL360e/DL360p Gen8 کیت سرور HP DL360p G8 – G9

نتیجه گیری:

ریل کیت سرور، یک ابزار کاربردی برای توسعه و مدیریت سرورهای وب است که از فریمورک ریلز برای اجرای برنامه‌های روبی استفاده می‌کند. این ابزار با فراهم کردن یک محیط توسعه کارآمد و استاندارد، به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا به سرعت و با کیفیت بالا برنامه‌های وب خود را ایجاد و اجرا کنند. از ویژگی‌های برجسته ریل کیت سرور می‌توان به سهولت در ایجاد API، پشتیبانی از مدیریت دیتابیس، و قابلیت اجرا در محیط‌های تولیدی اشاره کرد. به علاوه، جوانب امنیتی و به‌روزرسانی‌های منظم آن از جمله عواملی هستند که این ابزار را به یک گزینه قدرتمند برای توسعه برنامه‌های وب می‌سازند.

 

برای خرید و فروش ریل کیت سرور و کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول می توانید با کارشناسان ما در بخش تماس ارتباط برقرار کرده و راهنمایی بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 17 =