مقالات

انواع هارد سرور اچ پی+مشخصات

هارد سرور اچ پی

هارد ها یکی از قسمت های سخت افزاری مهم سرور ها به شمار می آیند . هارد سرور اچ پی به عنوان بهترین هارد های موجود در بازار می باشد . شرکت HP با تولید انواع هارد های مختلف ، سعی نموده است تا نیاز مصرف کننده را تا حد چشم گیری بر طرف سازد .
ما قصد داریم در این مطلب هارد های مختلف شرکت HP را به شما معرفی نمایید تا در صورتی که قصد خرید هارد را دارید ، بتوانید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید .

مشخصات کلی هارد های سرور HP

هارد های سرور HP به طور کلی از حیث اندازه به دو دسته 2.5 اینچی و 3.5 اینچی تقسیم می شوند . که به آن ها به ترتیب هارد های SFF و LFF می گویند . اندازه 3.5 اینچی اندازه رایج تری برای هارد می باشد که مورد استفاده قرار می گیرد . در صورتی که می خواهید اطلاعات زیادی را در سرور خود ذخیره سازی نمایید ، پیشنهاد می دهیم از هارد سرور HP LFF استفاده کنید . علاوه بر ظرفیت بالایی که دارند نیز از نظر قیمت مقرون به صرفه تر می باشند .

هارد ها به طور کلی به چهار دسته تقسیم می شوند : SSD ، SATA ، IDE و SCSI . هر کدام از هارد های نام برده شده ، دارای مشخصه منحصر به فردی هستند که بسته به کارایی و میزان فضای ذخیره سازی و دیگر امکاناتی که به کاربر می دهند ، دسته بندی شده اند .

هارد های IDE امروزه کم تر مورد استفاده قرار می گیرند . این نوع هارد ها دارای کابل های موازی می باشند که هم زمان قادر به ارسال و دریافت اطلاعات هستند . سرعت انتقال داده در این هارد ها معمولا حداکثر تا 133 مگابایت است . اما هارد های SATA که به عنوان نسل بعدی هارد دیسک ها شناخته شده اند ، سرعت بالا تری در زمان انتقال اطلاعات دارند .

سرعت انتقال این هارد ها معمولا به 600 مگابایت می رسد . همین طور اندازه کوچک خروجی که دارند ، نصب آن ها را بر روی مادربورد آسان تر نموده است . با ورود هارد های SATA ، هارد های IDE به کنار گذاشته شدند . البته نا گفته نماند که قیمت هارد های SATA مقرون به صرفه تر بوده و کارایی بیش تری دارند ، به همین خاطر بیش تر مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته و به عنوان هارد سرور مورد استفاده قرار گرفتند .

هارد های SCSI طراحی شرکت اپل می باشد ، این هارد ها دارای سوکت ورودی می باشند و این قابلیت را دارند تا بدون در نظر گرفتن CPU کاملا مستقیم به RAM متصل بشوند . این نوع هارد ها برای سرور های بزرگ که حجم انتقال داده بالایی دارند مناسب می باشند .

پس از آن هارد های SAS به بازار مصرف کنندگان ورود پیدا کردند . این هارد ها همان مدل پیش رفته هارد های SCSI می باشند اما با این تفاوت که سرعت انتقال داده آن ها بیش از 750 مگابایت است . هارد های تولید شرکت HP نیز جزو دسته هارد های SAS است که اکنون شما می توانید مدل های آکبند و دست دوم آن را خریداری نمایید .

امروزه نوع دیگری از هارد ها وارد بازار شده اند که به جرات نمی توان آن ها را هارد خطاب کرد. بلکه پروتکلی می باشند که استفاده از BUS را برای حافظه ممکن ساخته است .
NVMe به معنی رابط کنترل کننده میزبان حافظه غیر فرار ( Non-Volatile Memory Express ) می باشد . این پروتکل به نرم افزار و سخت افزار میزبان این امکان را می دهد تا از حداکثر موازی سازی در SSD های مدرن استفاده نماید .

فناوری NVMe به عنوان گزینه ای پر کاربرد در صنعت ذخیره سازی اطلاعات و داده ها به شمار می آید . در صورتی که می خواهید سرور شما از این فناوری بی نصیب نماند ، با ما همراه باشید تا هارد هایی از این فناوری بهره مند هستند را به شما معرفی کنیم .

انواع هارد های سرور HP و تفاوت های آن ها

همان طور که پیش تر گفته شد ، هارد سرور HP در انواع متفاوتی با میزان ذخیره سازی کاملا متنوع ساخته و تولید می شود . هر کاربر بسته به نیاز سرور خود ، می تواند از بین محصولات متنوع ، هارد سرور HP مورد نظر خود را تهیه نماید .
هارد های سرور HP با میزان فضای ذخیره سازی 300 گیگابایت ، 600 گیگابایت ، 900 گیگابایت و 1.2tb ،
1.6 NVMe ، 1.92 SSD اکنون در دسترس مصرف کنندگان می باشد .

هارد HP 300GB 12G SAS 15K rpm SFF : همان طور که از نام این هارد مشخص است ، جزو هارد های 2.5 اینچی می باشد . زیرا SFF را انتهای نام خود دارد . ظرفیت ذخیره سازی هارد HP 300GB 12G SAS 15K rpm SFF 300 گیگابایت است و این قابلیت را دارد تا داده ها و اطلاعات را با سرعت 6 گیگابایت بر ثانیه انتقال دهد .
هم چنین دور چرخش این هارد 10000 دور می باشد و از دسته هارد های دارای رابط SAS است .

هارد سرور 300GB 15K 12G

هارد HP 2TB SAS Midline 7.2K LFF 3.5 inch : این هارد به نسبت هارد HP 300GB 12G SAS 15K rpm SFF ، 1 اینچ بزرگ تر بوده و جزو دسته هارد های LFF می باشد . فضای ذخیره سازی این هارد 2 ترابایت است . در صورتی که فضای کافی برای ذخیره سازی اطلاعات و داده های خود در سرور می خواهید ، این هارد می تواند نیاز شما را بر طرف سازد .

هارد HP 2TB SAS Midline 7.2K LFF 3.5 inch به علت Midline بودن ، توسط SMART و HP Systems Insight Manager پشتیبانی می شود . به همین سازگاری بالا و عمل کردی بی نظیر دارد .

هارد HPE 2TB SAS Midline 7.2K LFF 3.5inch

سرعت انتقال داده و اطلاعات این هارد سرور HP نیز معادل 12 گیابایت بر ثانیه است و دور چرخش آن 7.2K می باشد .
هارد HP 600GB SAS 15K LFF 3.5 inch : یک هارد با 600 گیگابایت فضای ذخیره سازی است . با این قابلیت که می تواند 15000 دور چرخش داشته باشد و جزو هارد های LFF است .
این هارد 3.5 اینچی می تواند از رابط SAS پشتیبانی نماید . در صورتی که میزان چرخش هارد دیسک برایتان بسیار مهم است ، پیشنهاد می دهیم حتما از هارد HP 600GB SAS 15K LFF 3.5 inch خریداری نمایید .

هارد HP 600GB 6G SAS 15K 3.5

هارد HP 1.2TB 12G SAS 10K : یکی دیگر از هارد های سرور شرکت HP که میزان فضای ذخیره سازی بالایی دارد ، هارد HP 1.2TB 12G SAS 10K می باشد . این هارد با فضای ذخیره سازی 1.2 ترابایتی ، می تواند خیال شما را از میزان ذخیره سازی اطلاعات و داده ها آسوده سازد .همین طور با دور چرخش 15000 دور ، سرعت بالایی در انتقال داده ها و اطلاعات دارد . به طور کلی برای هارد سرور یکی گزینه مناسب است . هم چنین شما می توانید برای صرفه جویی در هزینه های خود ، هارد دست دوم خرید نمایید .

هارد HP 1.2TB 12G SAS 10K

هارد HP 300GB 6G SAS 10K SFF 2.5 inch : یکی دیگر از هارد های شرکت HP ، هارد HP 300GB 6G SAS 10K SFF 2.5 inch می باشد . این هارد توانایی این را دارد که تا سقف 300 گیگابایت ، داده ها و اطلاعات شما را ذخیره سازی نماید . از رابط SAS پشتیبانی نموده و جزو دسته هارد های SFF می باشد .
هارد HP 300GB 6G SAS 10K SFF 2.5 inch در مقایسه با هارد HP 300GB 12G SAS 15K rpm SFF دور چرخش کم تری داشته و سرعت انتقال اطلاعات و داده های آن تقریبا نصف می باشد .

هارد HP 300GB 6G SAS 10K rpm SFF 2.5-inch

در صورتی که قیمت هارد سرور HP برای شما بسیار حائز اهمیت است ، هارد HP 300GB 6G SAS 10K SFF 2.5 inch برای شما گزینه مناسبی می باشد . اما اگر سرعت انتقال اطلاعات برای شما در الویت است به شما خرید هارد HP 300GB 12G SAS 15K rpm SFF را پیشنهاد می دهیم .
هارد 2.5  HP 450GB 6G 10K SAS SFF: این هارد نیز مانند هارد HP 300GB 6G SAS 10K SFF 2.5 inch از نظر دور چرخش هارد دیسک و سرعت انتقال داده ها یکی می باشد ، اما با این تفاوت که میزان ذخیره سازی اطلاعات و داده های آن 450 گیگابایت است .

هارد HP 900GB SAS 12G 15K SFF 2.5inch : این هارد 900 گیگابایت فضای ذخیره سازی در سرور را برای شما فراهم می کند . هارد HP 900GB SAS 12G 15K SFF 2.5inch با رابط SAS می باشد و 15000 دور چرخش دارد .

هارد (HPE 900GB SAS 12G 15K SFF (2.5in

هارد HP 900GB SAS 12G 15K SFF 2.5inch در مقایسه با HP 300GB 12G SAS 15K rpm SFF از نظر فنی یکی بوده فقط با این تفاوت که میزان فضای ذخیره سازی آن 600 گیگابایت بیش تر می باشد . در صورتی که میزان فضای ذخیره سازی برای شما مهم می باشد ، به شما این هارد پیشنهاد می دهیم .
هارد HP 400GB NVMe x4 LanEs Read Intensive SFF 2.5 inch SCN SSD : این هارد به عنوان یک حافظه قدرتمند در سرور عمل نموده و نسبت به سایر هارد دیسک هایی که تا به الان برای شما معری نمودیم سرعت خواندن و نوشتن بالا تری دارد . از نظر قیمت نیز نسبت به سایر هارد ها گران تر است .

کلیه هارد هایی که حافظه SSD دارند ، این قابلیت را دارد تا عیبت یابی (ECC) انجام دهند . این هارد نیز از این قابلیت بی بهره نمانده است و این توانایی را دارد تا در صورت بروز خطا آن را عیب یابی و تصحیح نماید .

اگر برای شما هارد سرور یک الویت می باشد و کیفیت و کارایی آن بسیار مهم است ، هارد HP 400GB NVMe x4 LanEs Read Intensive SFF 2.5 inch SCN SSD بهترین انتخاب است .

این هارد ، همان طور که پیش تر گفته شد ، می تواند مانند یک پروتکل عمل نموده و این امکان را به سایر نرم افزار ها و سخت افزار ها میزبان این امکان را می دهد تا موازی سازی در SSD را به حداکثر رسانده و از آن استفاده نماید . لازم به ذکر است که موازی سازی نام برده شده صرفا برای SSD های مردن می باشد .
هارد هایی که در دسته NVMe قرار می گیرند ، جزو فناوری پیش رفته به شمار می آیند . شما می توانید از این فناوری به روز و آپدیت برای سرور خود داشته باشید تا داده ها و اطلاعات را با سرعتی بی نظیر منتقل نمایید .

خرید هارد سرور اچ پی

خرید هارد سرور اچ پی یکی از کار هایی است که هر شخصی که سرور دارد به آن می پردازد . این خرید شامل خرید هارد سرور HP دست دوم ، نو و آکبند و … می شود
هارد سرور اچ پی همان طور که پیش تر مطالعه کردید ، انواع مختلفی دارند و ما سعی نمودیم در این مطلب شما را با عمده آن ها آشنا سازیم تا در صورت نیاز ، بتوانید با آگاهی بیش تر آن را خریداری نمایید .
هارد های دست دوم ، به نسبت هارد های نو ، قیمت مقرون به صرفه تری دارند که شما می توانید در صورت لزوم نیز آن ها را خریداری نمایید . البته در زمان خرید هارد سرور حتما توجه نمایید که سرعت انتقال داده و اطلاعات و هم چنین فضای ذخیره سازی هارد ، برای شما به چه میزان حائز اهمیت است .

نتیجه گیری

“هاردهای سرور اچ‌پی با تکنولوژی‌های برتر و کارایی بی‌نظیر، عملکرد قابل اطمینان و امانت داده‌های بی‌نقص را به سیستم‌های ذخیره‌سازی فراهم می‌کنند. این هاردها با ظرفیت‌ها و سرعت‌های متنوع، توانایی پشتیبانی از بارکاری‌های سنگین و استفاده در محیط‌های تجاری را دارا هستند. اچ‌پی با طراحی‌های نوآورانه و استانداردهای بالا، به کاربران خود تجربه‌ای بی‌نظیر از ذخیره‌سازی اطمینان‌آور ارائه می‌دهد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =