مقالات

معرفی سرور های BLADE، ML و DL

سرور DL اچ پی

نمونه هایی از سرور های پرقدرت و کارامد شرکت HPE است که متناسب با فناوری روز است. فناوری اطلاعات مدرن، نیاز اصلی تجارت امروز است. به تکنولوژی‌ای مدرن می گوییم که تقاضاها را پیش بینی کند و ظرفیت پاسخگویی به نیازهای تجاری را در لحظات ، نه روزها یا هفته ها پاسخ دهد. این به این معنی است که نظارت و مدیریت سرور باید ساده سازی شده و استقرار و تهیه آن به صورت خودکار انجام شود. تنوع در تولید سرور های HPE باعث تمایز آن ها نسبت به سایر رقبا شده است. حال می خواهیم سه مدل از بهترین تولیدات HPE را که شامل سرور های خانواده BLADE، ML و DL است را برایتان شرح دهیم.

سرورهای سری HP DL

معرفی سرور خانواده ی DL

سرور های خانواده ی DL که به آن ها سرور های رک گفته می شود در دسته ی سرور های کارامد، قابلیت اطمینان بالا و قابل ارتقا برای پایگاه های داده، قرار می گیرند. به طور کلی خانواده ی DL به سه دسته تقسیم می شوند.

سرور های entry-level ProLiant

این دسته سرور ها برای مشاغل کوچک و متوسط بسیار مناسب است. این مدل از سرور های DL مانند HPE PROLIANT DL160، HPE PROLIANT DL180، HPE PROLIANT DL80، HPE PROLIANT DL20، و … است. نسل های GEN10 این دسته در اندازه های 1U قابل نصب است. حافظه های مورد پوشش تا 256 گیگابایت می باشد. هر سرور 2 پردازنده را پشتیبانی می کند که هر دارای 8 ماژول حافظه به همراه 6 کانال است. ماژول حافظه ی این سرور از نوع RDIMM است که با سرعت 2400 کار می کنند.

سرور های MID-RANGE

اگر برای خرید سرور ها، نیاز به سیستمی پیشرفته تری دارید این دسته بسیار مناسب است. این مدل از سرور های DL مانند HPE PROLIANT DL380، HPE PROLIANT DL360، HPE PROLIANT DL325، HPE PROLIANT DL385 و … است. نسل های GEN10 این دسته در اندازه های 2U قابل نصب است. یکی از بهترین کاربرد های این دسته، پشتیبانی از پردازنده های AMD EPYC است. این موضوع باعث می شود که امنیت سرور دو برابر شود. همچنین 50 درصد هزینه های شما را برای خرید سرور کاهش می دهد. هر پردازنده AMD EPYC از هشت کانال حافظه به همراه شش کانال پردازنده های Intel Xeon Scalable پشتیبانی می کند. سرور های DL MID-RANGE، دارای 32 اسلات حافظه است که هر پردازنده می تواند 16 اسلات را کنترل کند.

سرور DL اچ پی

سرور های Advanced

پیشرفته ترین سرور های خانواده ی DL دسته ی Advanced ها است. اگر برای انجام کار های حساس و ماموریت های مهم خود به سرور نیاز دارید، این مدل برای خرید سرور، پیشنهاد می شود. این مدل از سرور های DL مانند HPE PROLIANT DL580، HPE PROLIANT DL560، HPE PROLIANT DL980 و … است. . نسل های GEN10 این دسته در اندازه های 4U قابل نصب است. این مدل از 4 پردازنده پشتیبانی می کند که می تواند تا 6 ترابایت حافظه را پشتیبانی کند. هر پردازنده می تواند تا 12 اسلات ماژول را پوشش قرار دهد. حافظه های به کار رفته در سرور Advanced خوانواده ی DL، از نوع RDIMM و LRDIMM است. همچنین سرور های دست دوم این نوع، از گزینه های مناسب برای خرید است.

معرفی سرور خانواده ی ML

سرور های خانواده ی ML برای مشاغل سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد .اگر برای خرید سرور نو یا دست دوم نیاز به سرمایه گذاری اولیه کمی دارید خانواده ی ML بهترین انتخاب خواهند بود. به طور کلی خانواده ی ML به دو دسته تقسیم می شوند.

سرور های entry-level

اگر برای استفاده از دفاتر از راه دور و شعبه های خود نیاز به خرید سروری ابتدایی یا متوسط دارید، این دسته بهترین انتخاب خواهد بود. این مدل از سرور های ML مانند HPE PROLIANT ML110، HPE PROLIANT ML150، HPE PROLIANT ML30 و … است. نسل های GEN10 این دسته در اندازه های 2U قابل نصب است. توسعه پذیری با سرمایه ی کم به راحتی در این سرور امکان پذیر است. این دسته از پردازنده های Xeon اینتل دوگانه حداکثر 18 هسته را پشتیبانی می کنند. همچنین این سیستم می تواند درایوهای SAS و SATA 2.5 و 3.5 اینچی را پوشش قرار دهد. حافظه ی این دسته از نوع RDIMM است که دارای سرعت 2400 مگاهرتز می باشد.

سرور ML HP

سرور های MID- RANGE

اگر برای مشاغل سازمانی و دفاتر از راه دور خود نیاز به سروری کمی پیشرفته تر از مدل قبلی داشته باشید، می توانید این سرور را خریداری کنید. این مدل از سرور های ML مانند HPE PROLIANT ML350 و HPE PROLIANT ML350e می باشد. قدرتمند ترین سرور خانواده ی ML این دسته است. نسل های GEN10 این مدل در اندازه های 2U قابل نصب است. پردازنده های آن تا 3 ترابایت حافظه را پوشش قرار می دهد که هر کدام 12 اسلات را پشتیبانی می کنند. نوع حافظه ی MID- RANGE از نوع 2666MHz DDR4 SmartMemory است.

معرفی سرور خانواده ی BLADE

سرور های BLADE داری تیغه های بسیاری است که برای پردازش های با سرعت بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته از سرور ها می توانند به صورت تکی یا گروهی مدیریت شوند. سرور های BLADE درای انواع مختلفی مانند HPE PROLIANT BL460، HPE PROLIANT BL465، HPE PROLIANT WS460، HPE’s Synergy 660 و … است. این دسته از سرور ها برای محاسبات بالا و ذخیره سازی اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد. پردازنده های دو گانه و تکی Intel Xeon Scalable در این سرور قابل نصب است که تا 3 ترابایت حافظه پوشش قرار داده می شود. سرعت حافظه های سرور های BLADE تا حداکثر 2933 پشتیبانی می شوند. هر پردازنده 8 اسلات را کنترل می کند که در مجموع شامل 16 اسلات می شود. حافظه های به کار رفته در این مدل سرور ها، از نوع LRDIMM و RDIMM است.

سرور Blade

نتیجه گیری

“سرورهای BLADE، ML و DL اچ‌پی با نوآوری‌های بی‌نظیر، ارائه‌دهنده امکانات فراوان برای نیازهای مختلف است. سرورهای BLADE با طراحی فشرده و قابلیت افزودن ماژول‌های اختصاصی، امکان افزایش توان پردازشی و افزونگی در سیستم‌های مجازی‌سازی را فراهم می‌کنند. سرورهای ML با تمرکز بر عملکرد گرافیکی بالا و قابلیت اطمینان، ایده‌آل برای کاربردهای پردازش داده‌های بزرگ می‌باشند. سرورهای DL نیز با طراحی مناسب و افزایش بهره‌وری، گزینه‌ی مناسبی برای بارکارهای متنوع و تجاری هستند. با این تنوع و کیفیت برتر، سرورهای اچ‌پی تجربه‌ی بی‌نظیری از قدرت و انعطاف را به کاربران ارائه می‌دهند.”

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “معرفی سرور های BLADE، ML و DL

  1. blank علی دوستی گفت:

    مقالتون بسیار جامع و کامل بود با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =