مقالات

مشخصات و مزایا نرم افزار VMware

نرم افزار VMware

نرم افزار VMware یک نرم افزار مجازی سازی است همچنین این نرم افزار بخشی اساسی از زیرساخت های فناوری اطلاعات بسیاری از شرکت ها است.

VMware چیست؟

به زبان ساده VMware نرم افزار مجازی سازی را توسعه می‌دهد.

نرم افزار مجازی سازی یک لایه انتزاعی بر روی سخت افزار رایانه ایجاد می کند که اجازه می دهد عناصر سخت افزاری یک رایانه واحد – پردازنده ها، حافظه، حافظه ذخیره سازی و موارد دیگر – به چندین رایانه مجازی تقسیم شوند که معمولاً ماشین های مجازی VM نامیده می شوند. هر ماشین مجازی سیستم عامل خود را اجرا می کند و مانند یک کامپیوتر مستقل رفتار می کند، حتی اگر بر روی بخشی از سخت افزار اصلی کامپیوتر کار کند.

همانطور که می توانید تصور کنید، مجازی سازی امکان استفاده کارآمدتر از سخت افزار کامپیوتر را فراهم می کند و بازگشت بیشتر سرمایه سخت افزاری یک سازمان را امکان پذیر می کند. همچنین ارائه دهندگان ابر – دولتی یا خصوصی – را قادر می سازد تا با سخت افزار رایانه فیزیکی موجود خود به کاربران بیشتری خدمات دهند.
محصولات مجازی سازی VMware اکنون بخشی اساسی از زیرساخت های فناوری اطلاعات بسیاری از شرکت ها هستند.

ماشین های مجازی

ماشین مجازی VM واحد پایه مجازی سازی نرم افزار VMware است. VM یک نمایش رایانه فیزیکی مبتنی بر نرم افزار است. یک سیستم عامل که در یک ماشین مجازی اجرا می شود، سیستم عامل مهمان نامیده می شود.

هر VM شامل یک فایل پیکربندی است که تنظیمات VM را ذخیره می کند، یک فایل دیسک مجازی که نسخه نرم افزاری یک هارد دیسک است و یک فایل log که فعالیت های VM را شامل می شود، از جمله خرابی سیستم، تغییر سخت افزار، انتقال ماشین های مجازی از یک میزبان به میزبان دیگر و وضعیت VM .
نرم افزار VMware ابزارهای مختلفی را برای مدیریت این پرونده ها ارائه می دهد. می توانید تنظیمات ماشین مجازی را با استفاده از vSphere Client که یک رابط خط فرمان برای مدیریت VM است، پیکربندی کنید. همچنین می توانید از کیت توسعه نرم افزار vSphere Web Services برای پیکربندی ماشین های مجازی از طریق برنامه های دیگر استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می توانید محیط توسعه نرم افزار خود را قادر به ایجاد یک ماشین مجازی کنید که بتواند از آن برای آزمایش یک برنامه نرم افزاری استفاده کند.

فواید نرم افزار VMware

استفاده از محصولات و خدمات VMware برای مجازی سازی مزایای زیادی به همراه دارد. این موارد شامل موارد زیر است:

• بازگشت سرمایه ROI بهبود یافته: VMware شما را قادر می سازد تا از منابع رایانه فیزیکی بیشتری استفاده کنید. سرپرستان دوست ندارند چندین برنامه مهم را بر روی یک سیستم عامل سرور اجرا کنند زیرا اگر یک برنامه خراب شود، این سیستم عامل را ناپایدار می کند و برنامه های دیگر را خراب می کند. یکی از راه های از بین بردن این خطر اجرای هر برنامه در سیستم عامل خاص خود بر روی سرور فیزیکی اختصاصی خود است، اما این ناکارآمد است زیرا هر سیستم عامل فقط ممکن است از 30٪ از قدرت پردازنده سرور استفاده کند. با استفاده از، VMware می توانید هر برنامه را در سیستم عامل خاص خود بر روی همان سرور فیزیکی اجرا کرده و از قدرت پردازنده موجود سرور فیزیکی بهتر استفاده کنید ،

• استفاده کارآمدتر از انرژی و فضا: VMware به شما امکان می دهد برنامه های بیشتری را با استفاده از سرورهای فیزیکی کمتر اجرا کنید. کمتر سرورهای فیزیکی به فضای کمتری در مرکز داده شما و انرژی کمتری برای تأمین انرژی و خنک شدن نیاز دارند.
• پشتیبانی صنعت: VMware با بیش از 500000 مشتری با ارائه بیش از 500،000 مشتری، مجری ترین خدمات مجازی سازی است. شبکه ای متشکل از 75000 شریک با طیف گسترده ای از محصولات و خدمات افزودنی از مشتریان پشتیبانی می کند.

مجازی سازی

موارد زیر اجزای مختلف مجازی سازی نرم افزار VMware و نحوه عملکرد آنها هستند.

VMware Hypervisor

نرم افزار VMware با استفاده از محصول اصلی hypervisor کامپیوترهای فیزیکی را مجازی می کند. Hypervisor لایه نازکی از نرم افزار است که با منابع زمینه ای یک رایانه فیزیکی (به نام میزبان) ارتباط برقرار می کند و این منابع را به سیستم عامل های دیگر (معروف به مهمان) اختصاص می دهد. سیستم عامل مهمان منابعی را از hypervisor درخواست می کند.

Hypervisor هر سیستم عامل مهمان را جدا می کند تا هر سیستم بدون تداخل سیستم عامل دیگر قابل اجرا باشد. اگر یک سیستم عامل میهمان دچار خرابی برنامه شود، ناپایدار شود یا به بدافزار آلوده شود، بر عملکرد یا عملکرد سایر سیستم عامل های موجود بر روی میزبان تأثیری نخواهد داشت.

VMware ESX

Hypervisor متمرکز بر مرکز داده ESXi VMware یک هایپروایزر نوع 1 یا “برهنه فلزی” است که جایگزین سیستم عامل اصلی می شود که با اجزای فیزیکی رایانه تعامل دارد. این جایگزین ESX می شود که یک هایپروایزر بزرگتر بود که از منابع کامپیوتر میزبان بیشتری استفاده می کرد. VMware ESX را متوقف کرده است.
ESXi VMware با چندین نظارت گر نوع 1 دیگر رقابت می کند:

VMware vs. Hyper-V

Hyper-V ماکروسافت یک محصول hypervisor است که به شما امکان می دهد چندین سیستم عامل را روی یک سرور یا رایانه مشتری اجرا کنید. مانند ESXi VMware ، Hyper-V یک هایپروایزر نوع 1 است که با محاسبات فیزیکی و منابع حافظه زیر در تعامل است. Hyper-V با ESXi متفاوت عمل می کند و از پارتیشن ها برای مدیریت ماشین های مجازی استفاده می کند. Hyper-V باید با سیستم عامل ویندوز اجرا شود.

هنگامی که فعال می شود، خود را در کنار سیستم عامل ویندوز در یک پارتیشن root نصب می کند، که به Windows امکان دسترسی ممتاز به سخت افزار زیر را می دهد. سپس سیستم عامل های مهمان را در پارتیشن های کوچک اجرا می کند که از طریق پارتیشن root با سخت افزار فیزیکی ارتباط برقرار می کنند. Hyper-V همچنین با کلاینت های ویندوز 10 عرضه می شود و با hypervisors Workstation Type 2 VMware رقابت می کند.

VMware در مقابل Citrix

Citrix محصولات مجازی سازی برنامه و دسک تاپ را ارائه می دهد و سابقه طولانی در بازار ادغام دسک تاپ مجازی دارد. پیشنهاد اصلی hypervisor آن Citrix Hypervisor معروف به XenServer است که با VMware vSphere رقابت می کند. محصولات کاربردی و مجازی سازی دسک تاپ سیتریکس با محصول ادغام دسک تاپ مجازی VMware’s Horizon رقابت می کنند .

VMware در مقابل KVM

هر دو VMware ESXi و KVM بسیار ناظر هستند، اما KVM بخشی از هسته لینوکس (قلب سیستم عامل) است. مزیت بزرگ KVM نسبت به VMware ESXi این است که این یک محصول منبع باز است و باعث شفافیت کد کد آن می شود. می توانید از انواع ابزارهای مدیریت مجازی سازی منبع باز که با هسته لینوکس ادغام می شوند، استفاده کنید. همانند بسیاری از پروژه های منبع باز، آنها ممکن است به کار پیکربندی اضافی نیاز داشته باشند. همچنین می توانید Red Hat Virtualization را خریداری کنید، که مجموعه ای از ابزارهای مدیریتی را برای سرورهای مجازی ساخته شده روی KVM فراهم می کند.

VMware و Linux

VMware در طول تاریخ اولیه خود به لینوکس متکی بود. نسخه اولیه hypervisor آن با نام ESX شامل هسته لینوکس (قسمت مرکزی سیستم عامل که سخت افزار کامپیوتر را مدیریت می کند) بود. هنگامی که VMware ESXi را منتشر کرد، هسته لینوکس را جایگزین هسته خود کرد. ESXi از طیف گسترده ای از سیستم عامل های مهمان لینوکس از جمله اوبونتو، دبیان و FreeBSD پشتیبانی می کند.
مجازی سازی دسک تاپ

نرم افزار VMware یک هایپروایزر کاملاً مبتنی بر سرور است، اما همچنین نرم افزاری را به فروش می رساند که سیستم عامل های دسک تاپ را مجازی می کند. این بخش برخی از آن نرم افزارها و نحوه کار آنها را پوشش می دهد.

ایستگاه کاری VMware چیست؟

ایستگاه کاری نرم افزار VMware شامل Hypervisors نوع 2 است. برخلاف یک hypervisor نوع 1، که به طور کلی جایگزین سیستم عامل اصلی می شود، یک hypervisor نوع 2 به عنوان یک برنامه در سیستم عامل دسک تاپ اجرا می شود و به کاربران دسک تاپ اجازه می دهد تا یک سیستم عامل دوم در بالای سیستم عامل اصلی (میزبان) خود اجرا کنند.

ایستگاه کاری نرم افزار VMware دارای دو مدل است:

• Workstation Player یک نسخه رایگان است که از یک سیستم عامل مهمان پشتیبانی می کند.
• Workstation Pro از چندین سیستم عامل مهمان پشتیبانی می کند و با ابزارهای مدیریت مجازی سازی سازمانی VMware ادغام می شود.

نحوه نصب ابزارهای VMware

فقط یک چیز بهتر از داشتن سیستم عامل دوم در رایانه رومیزی شماست: داشتن سیستم عامل دوم که می تواند داده ها را با سیستم عامل اول تبادل کند. همان جایی است که ابزارهای نرم افزار VMware وارد می شوند. این یک قسمت مهم در هر محیط ایستگاه کاری نرم افزار VMware است. این سیستم عامل مهمان را که در Hypervisor نوع 2 اجرا می شود، قادر می سازد تا با سیستم عامل میزبان بهتر کار کند.

از مزایای نصب ابزارهای نرم افزار VMware می توان به عملکرد گرافیکی سریع تر و پشتیبانی از پوشه های مشترک بین سیستم عامل مهمان و میزبان اشاره کرد. می توانید از آن برای کشیدن و رها کردن پرونده ها و برش و جایگذاری بین دو سیستم عامل استفاده کنید.

برای نصب ابزارهای، نرم افزار VMware بر روی VM کلیک کرده و سپس از منوی VMware Workstation Install VMware Tools را بزنید. سپس VMWare Workstation یک درایو CD-ROM مجازی را در سیستم عامل مهمان نصب می کند که حاوی نصب کننده VMware Tools است. سپس از سیستم عامل مهمان به تصویر CD-ROM دسترسی پیدا کرده و نصب را اجرا می کنید.

Hypervisors نوع 2 نرم افزار VMware با دیگران در بازار رقابت می کند، از جمله موارد زیر:

• VMware در مقابل Virtualbox: VirtualBox یک هایپروایزر نوع 2 است که توسط Innotek متعلق به Oracle تولید می شود و با VMware Workstation رقابت می کند. این یک محصول رایگان و منبع باز است که به شما امکان می دهد سیستم عامل دیگری را در بالای سیستم عامل موجود در دسک تاپ یا لپ تاپ خود نصب و استفاده کنید. می توانید محصولات VMware را در لینوکس و ویندوز نصب کنید. VirtualBox از، Linux ، Windows Solaris و FreeBSD به عنوان سیستم عامل میزبان پشتیبانی می کند. هر محصول دارای نقاط قوت و ضعف نسبی در زمینه های مختلف است. محصولات VMware از گرافیک سه بعدی پشتیبانی بهتری ارائه می دهند، در حالی که VirtualBox از تصاویر دیسک مجازی بیشتری پشتیبانی می کند، اینها فایل هایی هستند که حاوی داده های ماشین مجازی هستند.

• VMware vs. Parallels: Parallels یک هایپروایزر نوع 2 است که به اجرای سیستم عامل های مهمان در بستر macOS اختصاص دارد. این با VMware Fusion رقابت می کند. VMware Fusion با پرداخت یک بار هزینه در دسترس است، اما فقط از طریق یک مدل اشتراک می توانید Parallels را مجوز دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار VMware می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =