مجازی سازی سرور

مجازی سازی چیست؟

مجازی سازی سرور برای پوشاندن منابع سرور از کاربران سرور استفاده می شود. این می تواند شامل تعداد و هویت سیستم عامل ها ، پردازنده ها و سرورهای فیزیکی منفرد باشد.

تعریف مجازی سازی سرور
مجازی سازی سرور فرآیند تقسیم یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی منحصر به فرد و جدا شده با استفاده از یک نرم افزار است. هر سرور مجازی می تواند سیستم عامل های خود را به طور مستقل اجرا کند.

مزایای اصلی مجازی سازی سرور:

توانایی سرور بالاتر
هزینه های عملیاتی ارزان تر
از بین بردن پیچیدگی سرور
افزایش عملکرد برنامه
بارگیری را سریعتر انجام دهید

مجازی سازی سرور

سه نوع مجازی سازی سرور:

مجازی سازی کامل : مجازی سازی کامل از hypervisor استفاده می کند ، نوعی نرم افزار که مستقیماً با فضای دیسک سرور فیزیکی و پردازنده ارتباط برقرار می کند. Hypervisor منابع سرور فیزیکی را کنترل می کند و هر سرور مجازی را از سایر سرورهای مجازی مستقل و بی اطلاع نگه می دارد. همچنین با اجرای برنامه ها ، منابع را از سرور فیزیکی به سرور مجازی صحیح انتقال می دهد. بزرگترین محدودیت استفاده از مجازی سازی کامل این است که یک hypervisor نیازهای پردازش خاص خود را دارد. این می تواند برنامه ها را کند کرده و عملکرد سرور را تحت تأثیر قرار دهد.

Para-Virtualization : برخلاف مجازی سازی کامل ، Para-virtualization شامل کل شبکه است که به عنوان یک واحد منسجم با هم کار می کنند. از آنجایی که هر سیستم عامل در سرورهای مجازی در پارا مجازی سازی از یکدیگر آگاه هستند ، hypervisor نیازی به استفاده از قدرت پردازش برای مدیریت سیستم عامل ها ندارد.
مجازی سازی سطح OS : برخلاف مجازی سازی کامل و پارامتر ، تجسم سطح سیستم عامل از hypervisor استفاده نمی کند. در عوض ، قابلیت مجازی سازی ، که بخشی از سیستم عامل سرور فیزیکی است ، تمام وظایف یک هایپروایزر را انجام می دهد. با این حال ، همه سرورهای مجازی باید همان سیستم عامل را در این روش مجازی سازی اجرا کنند.

مجازی سازی

مجازی سازی

چرا مجازی سازی سرور؟

مجازی سازی سرور روشی مقرون به صرفه برای ارائه خدمات میزبانی وب و استفاده موثر از منابع موجود در زیرساخت های فناوری اطلاعات است. بدون مجازی سازی  ، سرورها فقط از قسمت کوچکی از قدرت پردازش خود استفاده می کنند. این منجر به بیکار ماندن سرورها می شود زیرا حجم کار فقط به بخشی از سرورهای شبکه توزیع می شود. مراکز داده مملو از سرورهای کم استفاده شده و باعث اتلاف منابع و قدرت می شوند.

با تقسیم هر سرور فیزیکی به چندین سرور ، به هر سرور اجازه می دهد تا به عنوان یک دستگاه فیزیکی منحصر به فرد عمل کند. هر سرور مجازی می تواند برنامه ها و سیستم عامل خود را اجرا کند. این فرایند با ایجاد هر سرور مجازی به عنوان یک سرور فیزیکی ، باعث افزایش استفاده از منابع می شود و ظرفیت هر ماشین فیزیکی را افزایش می دهد.

موارد ضروری مجازی سازی

مجازی سازی به رفع مهمترین چالش فناوری شما کمک می کند: دامنه گسترده زیرساختی که بخش های فناوری اطلاعات را مجبور می کند 70 درصد بودجه خود را به سمت نگهداری و ذخیره سازی مدیریت کنند …
نرم افزار مدیریت سرور ساده و کارآمد
دید متمرکز ، مدیریت ساده و کارآمد در مقیاس ، و قابلیت گسترش در سراسر ابر ترکیبی. همه از یک کنسول است.

مجازی سازی چیست؟

مجازی سازی فرآیند ایجاد نمایندگی نرم افزاری یا مجازی از مواردی مانند برنامه های مجازی ، سرورها ، حافظه و شبکه ها است.
با مجازی سازی، هزینه های IT را کاهش داده و کنترل را افزایش دهید
با مجازی سازی و تلفیق سرور ، هزینه های IT را کاهش دهید. حذف اضافی ارائه ، افزایش استفاده از سرور ، متمرکز کردن مدیریت سرور. دوره آزمایشی رایگان خود را امروز شروع کنید.

VMware vSphere Hypervisor یک هایپروایزر برهنه و رایگان است که سرورها را مجازی سازی می کند ، بنابراین می توانید برنامه های خود را با سخت افزار کمتری ادغام کنید.

VMware vSphere چیست؟

vSphere بنیادی قدرتمند ، انعطاف پذیر و ایمن برای چابکی در تجارت فراهم می کند که تبدیل دیجیتال شما را به ابر ترکیبی و موفقیت در اقتصاد دیجیتال سرعت می بخشد.