خرید سرور مناسب هاستینگ

با شروع درک مردم از اثربخشی انتقال داده ها از طریق اینترنت که اکنون تحت عنوان اینترنت شناخته می شود ، چندین سیستم عامل شروع به توسعه کردند تا همه صنایع و در نهایت مردم بتوانند با استفاده از رایانه تبادل داده کنند.

وب سرور و هاستینگ

اگر دارای یک وب سایت هستید ، مهم است که بدانید سرورهای وب چیست ، چگونه کار می کنند و چه نقشی در تحویل محتوای وب سایت شما به بازدید کنندگان سایت دارند.
از این گذشته ، بدون سرورهای وب ، هیچ کس نمی تواند به وب سایت شما دسترسی پیدا کند.

یک وب سرور چیست؟

ممکن است شما هرگز به این فکر نکرده باشید که وقتی URL را در مرورگر رایانه خود وارد می کنید یا روی وب سایتی که در نتیجه جستجو قرار دارد کلیک می کنید ، چه اتفاقی می افتد. در حقیقت ، ممکن است فقط فکر کنید که وقتی وب سایت ها روی صفحه رایانه شما ظاهر می شوند ، نتیجه نوعی جادوی فناوری است.

و در بیشتر موارد ، اگر یک کاربر اینترنتی معمولی باشید که به راحتی از مرور و یافتن اطلاعاتی که به شما علاقه مند هستند لذت می برد ، این اشکالی ندارد.

سرور HP
blank
سرور مناسب هاستینگ

اهمیت درک نحوه کار سرورها
با این حال ، اگر دارای وب سایت باشید ، درک سرورهای وب برای موفقیت شما بسیار مهم است.

این دانش به شما کمک می کند درک بهتری از نحوه تحویل داده های سایت خود به بازدیدکنندگان سایت داشته باشید و حتی به شما در انتخاب هاستینگ مناسب برای ذخیره تمام داده های سایت کمک می کند.

وب سرورها برنامه هایی هستند که با استفاده از HTTP (Hypertext Transfer Protocol) پرونده هایی را که صفحات وب را تشکیل می دهند ، مانند آنهایی که وب سایت شما را تشکیل می دهند ، به بازدید کنندگان سایت هنگام کلیک بر روی سایت شما یا وارد کردن URL سایت در مرورگر وب خود ، ارائه می دهند.

آنها می توانند فایل های مشابه یا فایل های مختلف را در هر زمان به صدها بازدید کننده سایت تحویل دهند.

آنها همچنین بخشی از یک وب بزرگتر از برنامه ها هستند که به ارائه ایمیل ، بارگیری پرونده های پروتکل انتقال پرونده (FTP) و ساخت و انتشار صفحات وب مانند آنهایی که در سایت خود دارید ، کمک می کند. 

 

 

انواع سرور مورد استفاده در وب هاستینگ

• سرورهای رکمونت Rackmount
• سرورهای بلید Blade
• سرورهای سینرجی Synergy

این سرورهای HP ، سرورهایی هستند که در تمامی دیتاسنترها مورد استفاده قرار می گیرند. این سرورها خود به سرورهای نسل هشتم، نهم و دهم تقسیم می شوند که در زیر به پر مصرف ترین آن ها در حوزه هاستینگ اشاره می کنیم:

سرورهای پر مصرف اچ پی در نسل هشتم:

HP ProLiant DL380 G8
HP ProLiant DL360 G8

سرور های رکمونت اچ پی پرمصرف در نسل نهم:

HPE ProLiant DL380 G9
HPE ProLiant DL360 G9
HPE ProLiant DL180 G9
HPE ProLiant DL120 G9
HPE ProLiant DL80 G9
HPE ProLiant DL160 G9
HPE ProLiant DL20 G9

سرورهای پر مصرف اچ پی در نسل دهم:

HPE ProLiant DL380 G10
HPE ProLiant DL360 G10
HPE ProLiant DL180 G10
HPE ProLiant DL20 G10

وب سرویس
blank

پردازنده های پر مصرف در حوزه هاستینگ :

در نسل هشتم:

Intel Xeon E5-2697v2
Intel Xeon E5-2690v2
Intel Xeon E5-2667v2
Intel Xeon E5-2680v2
Intel Xeon E5-2650v2
Intel Xeon E5-2620v2

در نسل نهم:

Intel Xeon E5-2699v4
Intel Xeon E5-2695v4
Intel Xeon E5-2690v4
Intel Xeon E5-2680V4
Intel Xeon E5-2650v4
Intel Xeon E5-2699v3
Intel Xeon E5-2650v3
Intel Xeon E5-2680v3
Intel Xeon E5-2690v3
Intel Xeon E5-2695v3
Intel Xeon E5-2620v3

در نسل دهم:

Intel Xeon Gold 6248R
Intel Xeon Gold 5218
Intel Xeon Silver 4210
Intel Xeon Silver 4214
Intel Xeon Silver 4216

خرید سی پی یو سرور
blank

سرورها از چه سیستم عامل هایی استفاده می کنند؟
سرورها معمولاً روی یکی از دو سیستم عامل لینوکس یا مایکروسافت ویندوز اجرا می شوند.

محبوب ترین سیستم عامل برای راه اندازی وب سرورها لینوکس است ، کاری که اکثر شرکت های میزبان انجام می دهند.

با این وجود می توانید برخی از میزبانان وب را پیدا کنید که با استفاده از سیستم عامل ویندوز میزبان سایت شما باشند.

 

دو نوع وب سرور وجود دارد که باید از آنها آگاهی داشته باشید: سرورهای سخت افزاری و سرورهای نرم افزاری.
متأسفانه ، همیشه یک تمایز مشخص بین این دو وجود ندارد ، که باعث می شود چیزهایی برای مردم گیج کننده باشند که نمی فهمند سرورها چیست و چگونه کار می کنند.
سخت افزار در مقابل نرم افزار

سرورهای سخت افزار

سرور سخت افزاری همان رایانه واقعی است که داده های وب سایت شما را ذخیره می کند و در صورت درخواست بازدیدکنندگان سایت با کلیک بر روی وب سایت ، آنها را به آنها تحویل می دهد.

این رایانه های بزرگ در مراکز داده ای نگهداری می شوند که توسط یک تیم امنیتی و سایر اقدامات امنیتی مانند نظارت تصویری اداره می شوند.

مراکز داده در سراسر جهان مستقر هستند. اگر داده های سایت شما در سروری ذخیره شود که در نزدیکی مخاطبان شما قرار دارد ، تحویل محتوای سایت به مخاطبان بین المللی آسان تر می شود.

دلیل آن این است که هرچه سرور وب به بازدید کننده سایت متقاضی دیدن وب سایت شما نزدیک تر باشد ، سریع تر می تواند آن درخواست را ارائه دهد.

سرور فیزیکی که داده های وب سایت شما را در خود جای داده است ، مانند متن HTML ، تصاویر ، صفحه های سبک CSS و پرونده های جاوا اسکریپت ، چیزی است که به اینترنت متصل می شود و از تبادل داده بین دستگاه های متصل به اینترنت ، مانند رایانه شما پشتیبانی می کند.

 

 

 

سرور های مناسب هاستینگ
خرید و قیمت سرور hp

سرورهای نرم افزار چیست؟

سرورهای نرم افزاری ، برنامه های نرم افزاری هستند که با کمک سیستم عامل های Linux یا Microsoft Windows در پس زمینه اجرا می شوند.

به عنوان مثال ، سرور HTTP وظیفه ارسال پرونده های وب سایت به بازدیدکنندگان سایت را دارد زیرا توانایی درک URL ها و پروتکل های HTTP را دارد که مرورگر برای مشاهده صفحات وب و تحویل محتوا به بازدید کنندگان سایت استفاده می کند.

علاوه بر این ، سرور FTP امکان بارگذاری پرونده ها را فراهم می کند و سرور پایگاه داده اطلاعات مهم مربوط به وب سایت شما را ذخیره می کند ، مانند داده های مشتری مورد نیاز برای راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک و پردازش معاملات.

سیستم های مدیریت محتوا (CMS) چه نقشی دارند؟
سرانجام ، نرم افزاری وجود دارد که در پس زمینه اجرا می شود و برای دسترسی به آن نیاز به استفاده از نام های کاربری و رمزهای عبور است.

این شامل سیستم های معروف مدیریت محتوای (CMS) مانند وردپرس است .
نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که “سرورهای” نرم افزار در واقع فقط برنامه های نرم افزاری هستند که در تحویل محتوای سایت به بازدیدکنندگان کمک می کنند.
به درستی استفاده می شود ، اصطلاح وب سرور در واقع به معنی کامپیوتر فیزیکی است که برنامه ای را ذخیره می کند که داده های وب سایت شما را ذخیره می کند.

نحوه کار سرورهای وب

سرورهای وب چگونه کار می کنند
اکنون که به خوبی فهمیدید وب سرور چیست ، وقت آن است که نگاهی به نحوه کار آنها بیندازید تا بدانید که چگونه وب سایت شما به بازدیدکنندگان علاقه مند سایت تحویل داده می شود.

ذخیره سازی فیزیکی
هر بیت از داده هایی که وب سایت شما را تشکیل می دهد برای محافظت در وب سرورهای فیزیکی ذخیره می شوند.

وقتی کسی درخواست دیدن صفحات وب شما را دارد ، یا با کلیک کردن روی وب سایت شما در یک نتیجه جستجو یا با وارد کردن URL ، درخواستی به وب سرور شما ارسال می شود که این داده ها را درخواست می کند.

خرید و فروش سرور اچ پی HP
نحوه کار مرورگرها

مرورگرها چگونه کار می کنند
در حالی که این اتفاق می افتد ، مرورگری که بازدید کننده سایت شما از آن استفاده می کند ، مانند Firefox ، Chrome یا Internet Explorer ، باید سروری را پیدا کند که داده های سایت شما در آن قرار دارد.

اگر در گذشته با سرور شما تماس گرفته باشد ، این فرآیند آسان است ، به خصوص اگر محتوای وب شما در حافظه پنهان باشد.

با این حال ، اگر مرورگر نمی داند سرور شما کجاست ، ممکن است لازم باشد آدرس IP خود را در سیستم نام دامنه جستجو کند.

در هر صورت ، مرورگر سرور شما را پیدا می کند و درخواستی را که بازدید کننده سایت برای دیدن وب سایت شما ارسال کرده است ، می خواند.

نحوه ارسال سرورهای وب از داده ها
وب سرور شما تمام درخواست ها را برای دیدن وب سایت شما دریافت می کند و آنها را با توجه به پرونده های پیکربندی سرور وب رسیدگی می کند.
این ممکن است به معنای تحویل فایل های ثابت به بازدید کننده سایت یا فعال کردن برنامه دیگری و انتظار پاسخ از آن باشد.
صرف نظر از این ، همه درخواست ها برای دیدن وب سایت شما با متن HTML نوشته شده است ، که یک زبان برنامه نویسی است و به مرورگر کامپیوتر می گوید که چگونه یک وب سایت باید قالب بندی شود.
ساخت اطلاعات کاربر پسند
با این حال ، اگر متن HTML را به عنوان یک بازدید کننده سایت که درخواست دیدن یک وب سایت را دارد ، در صفحه رایانه خود دریافت می کنید ، آن را نمی فهمید.
به همین دلیل مرورگر باید متن HTML را به شکل قابل خواندن ، که بازدیدکنندگان سایت آن را به عنوان متن و تصاویر نوشته شده می بینند ، مرتب کند.

بهینه سازی وب سرور

وب سرور شما نقشی اساسی در نمایش وب سایت شما برای بازدید کنندگان سایت دارد.

بدون داشتن سرور وب ، تمام داده های سایت شما در آن قرار دارد ، بازدید کنندگان سایت به هیچ وجه نمی توانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند.

مهم است که وب سرور شما عملکرد خوبی داشته باشد تا بتواند محتوای سایت را در اسرع وقت به بازدیدکنندگان تحویل دهد .

در اینجا برخی از بهترین راه ها برای اطمینان از ارائه بهترین تجربه کاربر به سرور برای بازدید کنندگان سایت وجود دارد.

ذخیره محتوا

ذخیره محتوای وب سرور
ذخیره مطالب استاتیک سایت شما ، که محتوایی است که اغلب تغییر نمی کند ، راهی عالی برای تحویل سریع محتوای سایت به افراد است.

اگر وب سرور شما محتوا را در حافظه فعال خود ذخیره می کند ، هر درخواستی برای دیدن این مطلب توسط بازدید کنندگان سایت بلافاصله تحویل داده می شود و دیگر نیازی به مرتب سازی مجدد محتوای مرورگر بازدید کننده سایت به شکل قابل خواندن نیست.

شرکت هایی که این نوع خدمات را ارائه می دهند ، شبکه های تحویل محتوا نامیده می شوند .

پیکربندی وب سرور

چندین نوع مختلف از سرورهای وب برای ذخیره داده های سایت شما در دسترس است.

برخی از آنها برای اجرا شدن به سیستم عامل های خاصی نیاز دارند و برخی دیگر می توانند روی هر سیستم عاملی اجرا شوند ، اگرچه محبوب ترین ها هنوز هم Linux و Windows هستند.

در حال حاضر ، دو محبوب ترین وب سرورها وب سرورهای Apache هستند که بصورت پشته نرم افزاری شامل Linux ، Apache ، MySQL و PHP LAMP و Microsoft IIS (سرور اطلاعات اینترنتی) ارائه می شوند.

وب سرورهای دیگری مانند NGNIX ، Google Web Server GWS و سرورهای Domino IBM نیز وجود دارند.

مهم نیست که شرکت میزبان شما از کدام وب سرور استفاده می کند ، روش هایی برای بهینه سازی آنها برای انجام با حداکثر سرعت وجود دارد:

قبل از ارسال آنها به برنامه های ثانویه ، جزئیات درخواست را دوباره بنویسید
درخواست های آدرس های خاص IP را مسدود کنید
عمدتا برای جلوگیری از لینک دهی ، محتوای مختلفی را بر اساس مراجعه به وب سایت ها ارائه دهید.

میزبانی وب سرور یا هاستینگ

ارتباط وب سرورها با هاستینگ چگونه است؟
هاستینگ فرآیند ذخیره تمام پرونده هایی است که وب سایت شما را تشکیل می دهند. شرکت های میزبان وب داده های سایت شما را در وب سرورها ذخیره می کنند و در نتیجه به شما در ارائه محتوای سایت به بازدید کنندگان سایت کمک می کنند.

سرویس های هاستینگ معمولاً از کلیه خدمات مربوط به خود سرور ، شامل پشتیبان گیری ، پیکربندی ریشه ، بازیابی فاجعه ، امنیت و به روز بودن تشکیل می شوند.

بسته به برنامه میزبانی که انتخاب کرده اید ، مواردی وجود دارد که به شما امکان می دهد کنترل بیشتری بر روی سرور ذخیره سازی پرونده های وب سایت خود داشته باشید ، از جمله تمام موارد مربوط به تعمیر و نگهداری.

انواع هاستینگ

انواع مختلف هاستینگ
به عنوان مثال ، اگر یک برنامه میزبانی سرور اختصاصی انتخاب کنید که در آن یک سرور کامل برای ذخیره داده های سایت خود اجاره کنید ، بر سیستم عامل ، سخت افزار و نرم افزار مورد استفاده در آن کنترل خواهید داشت.

همچنین بدون نگرانی از اتمام منابع سرور ، قادر خواهید بود حجم عظیمی از داده ها را ذخیره کنید.

گفته شد ، اگر گزینه های مقرون به صرفه تری مانند میزبانی مشترک یا میزبانی VPS را دنبال کنید ، مسئولیتی در قبال نگهداری سرور نخواهید داشت. بلکه ارائه دهنده میزبانی شما خواهد بود.

چه مواردی را هنگام انتخاب هاستینگ در نظر بگیرید؟
هنگام انتخاب هاستینگ چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

فقط بخاطر داشته باشید که وقتی از برنامه های میزبانی ارزان استفاده می کنید ، میزان منابع سرور محدود است و توسط دارندگان وب سایت دیگری که داده های سایت آنها در همان سرور شما ذخیره شده است ، به اشتراک گذاشته می شود.

در پایان ، مهم نیست که با کدام برنامه هاستینگ برنامه خود همراه باشید ، بدانید که داده های وب سایت شما در رایانه های بزرگی به نام سرورها قرار دارد که از برنامه های داخلی و داخلی برای رساندن محتوای وب سایت شما به کسانی که درخواست دیدن آن را دارند استفاده می کنند. 

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ثبت سفارش ، استعلام قیمت به روز و یا دریافت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

021-88300014

blank

Instagram linkedin WhatsApp WhatsApp Telegram
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من