مقالات

هر آنچه در مورد رم سرور hp نیاز است بدانید!

راهنمای خرید رم سرور اچ پی

رم سرور hp یکی از بهترین رم سرور های موجود در بازار است که در بین رقبای خود به خوبی شناخته شده است در ادامه با ما باشید:

رم سرور اچ پی یا هر برند دیگری، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین قطعات در هر رک سرور و هر شبکه دیتاسنتر است. در واقع، تمامی نرم‌افزارها در حین اجرا، داده‌های خود را به‌صورت دسترسی تصادفی در حافظه رم ذخیره می‌کنند. رم حافظه‌ای مانا نیست و روی کامپیوترهای شخصی و موبایل‌های ما نیز وجود دارد. هرچه مقدار حافظه رم، بر حسب گیگابایت افزایش یابد. به طبع، توان پردازش نرم‌افزارها نیز بهبود خواهد یافت.

در یک سرور، رم نقش حیاتی ایفا می‌کند. شما با استفاده از رم سرور، می‌توانید میزان پردازش خود را بیشتر کرده و از تمامیت پردازنده و پهنای باند در سرورهای شبکه استفاده کنید. هارد سرور شما برای پردازش لحظه‌ای نرم‌افزارها و وظایف سیستم‌عامل، نیاز به رم دارد. رم نیز بخش مهمی از یک دستگاه کامپیوتری به‌حساب می‌آید و باید بادقت عمل بالایی خریداری شود.

blank

وقتی در مورد خرید رم سرور اچ پی صحبت می‌کنیم شاید این سوال برای عموم افراد مطرح شود که رم سرور چه تفاوتی با رم‌های معمولی که در کامپیوترهای شخصی و دسکتاپ مورداستفاده قرار می‌گیرند دارد؟

آیا می‌توان از همان رم‌های معمولی به‌جای رم سرور استفاده کرد؟ چه اصراری وجود دارد که رم سرور HP خریداری شود؟

مزیت این رم نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار چیست؟ در ادامه و در پاسخ به هرکدام از این سؤالات، ابتدا قصد داریم ماهیت رم‌های سرور و بحث انتخاب آن را بررسی کرده و سپس چند مدل از بهترین رم سرورهای این شرکت را به شما معرفی کنیم که هم در دیتاسنترها در داخل ایران و هم در سراسر دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرند.

رم سرور یکی از اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین بخش‌های حافظه دسترسی تصادفی است که با قطع جریان برق یا خاموش‌شدن OS هرآنچه در این پلتفرم بارگذاری شده است پاک می‌شود. از طرفی در مورد انواع رم‌ها نیز سؤالات زیادی مطرح می‌شود چون بر مبنای پیشرفت تکنولوژی، حافظه رم نیز قدرتمندتر می‌شود و دنیای آن پیچیده خواهد شد.

سرور اچ پی dl360 g9 8sff

رم سرور چیست؟

حافظه رم یا همان رم سرور جزء حیاتی هر سیستمی است و پیکربندی اشتباه آن می‌تواند به‌شدت بر عملکرد سیستم و برنامه شما تأثیر بگذارد.

قبل از تصمیم‌گیری در مورد نحوه انتخاب تجهیزات سرور خود، نوع حافظه مورداستفاده و میزان نصب هر ماژول حافظه، باید اهمیت انتخاب‌هایی که انجام می‌دهید را درک کنید، در غیر این صورت ممکن است با عملکرد ناامیدکننده، بالاتر از حد انتظار مواجه شوید. مصرف برق یا حتی مشکلات جدی‌تر، مانند روشن‌نشدن سیستم.

اولین چیزی که باید به آن فکر کنید سازگاری است. اختلاط ماژول‌های حافظه از برندهای مختلف در یک بانک حافظه ممکن است منجر به مشکلات سازگاری شود. اگر حافظه اشتباهی نصب شده باشد یا فناوری‌های حافظه مخلوط شده باشند، ممکن است سیستم روشن شود، اما در یک سیستم‌عامل راه‌اندازی نشود. امروزه 3 فناوری حافظه اصلی موجود است: (UDIMM) (DIMM) بافر نشده، RDIMM) (DIMM) و (LRDIMM DIMM). اگرچه این سه فناوری حافظه به طور فیزیکی در اسلات حافظه سرور شما قرار می‌گیرند، نمی‌توان آنها را با هم ترکیب کرد، انجام این کار منجر به خرابی بوت سیستم می‌شود.

هر سرور ، لپ تاپ و رایانه ای حافظه دارد. حافظه رم پردازش داده ها از دیسک سخت یا درایو حالت جامد است ، این داده ها و دستورالعمل ها را ذخیره می کند و واحد پردازش مرکزی (CPU) را قادر می سازد به آنها دسترسی پیدا کند. بدون حافظه ، سیستم شما قادر به انجام هیچ کاری نیست.

حافظه سرور حافظه دسترسی تصادفی (RAM) است که داده ها را از HDD ها به پردازنده پردازش می کند. به عنوان شکلی از حافظه فرار، وقتی حافظه سرور خاموش می شود ، تمام اطلاعات نگهداری شده خود را از دست می دهد. یکی از راه های تفکر در این مورد این است که ماژول های RAM شما حافظه کوتاه مدت هستند و HDD های شما حافظه بلند مدت هستند.

رم سرور اچ پی hp 32gb 2666

بنابراین ، اگر قبلاً حافظه بلند مدت دارید ، چرا باید از حافظه کوتاه مدت استفاده کنید؟ پاسخ این است که حافظه RAM بسیار سریع تر از حافظه های غیر فرار است . به جای جستجوی داده ها یا دستورالعمل ها در هارد دیسک ، پردازنده می تواند این حافظه کم سرعت را دور زده و مستقیماً به حافظه سرور برود. این امکان باعث می شود تا زمان خواندن بهتری در سرور شما وجود داشته باشد.

با افزودن حافظه بیشتر و یا افزایش سرعت و پهنای باند حافظه ، سرورها قادر به کنترل بیشتر ماشین های مجازی (VM) و توزیع بار بیشتر آنها هستند و به کارایی کارآمد مشاغل کمک می کنند. اگر حافظه از کار بیفتد ، این می تواند منجر به از دست رفتن داده ها و خطاهای سرور شود که می تواند منجر به طولانی شدن زمان خرابی و از بین رفتن تولید شود.

اگر حافظه RAM خود را مانند میز کار و یا میز کار فکر می کنید ، تقریباً همیشه RAM توسط رایانه یا سیستم شما استفاده می شود تا پروژه های متنوعی را همزمان کار کند. و هرچه میز کار شما بزرگتر باشد ، وظایف بیشتری را می توانید انجام دهید.

به طور خلاصه می توان گفت :

” RAM (حافظه دسترسی تصادفی) جز component اساسی هر سخت افزاری است که برای انجام کارهای محاسباتی طراحی شده است. RAM به کامپیوتر یا سرور شما اجازه می دهد تا اطلاعاتی را که CPU قابل دسترسی است بنویسد و بخواند. وقتی افراد در مورد حافظه سرور رایانه صحبت می کنند ، به احتمال زیاد به RAM آن اشاره می کنند.”

رم مخفف چیست؟

ram مخفف حافظه دسترسی تصادفی (Random Access Memory) است. این نوع حافظه سریع است که برنامه ها و سیستم عامل از آن برای ذخیره داده های موقتی استفاده می کنند. داده های دما می تواند یک صفحه وب ، داده های یک جدول اکسل ، تصاویر ، سایر پرونده های رسانه ای و موارد دیگر باشد. این داده ها معمولاً تا زمان بسته شدن برنامه ای که از آن استفاده می کند ، در RAM می مانند. هنگام باز کردن بسیاری از برگه ها ، می توانید آن را در رایانه خود مشاهده کنید. هر برگه یک داده ایجاد می کند و در نهایت شما احساس می کنید رایانه شما کندتر کار می کند. این مورد زمانی اتفاق می افتد که از RAM موجود استفاده شود.
در مقابل SSD یا HDD ، RAM به منبع تغذیه بستگی دارد. وقتی دستگاه را خاموش می کنید ، داده ها از بین می روند.

مشخصات رم سرور hp

چندین پارامتر مهم در رم سرور وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید.

رم سرور اچ پی hp 16gb 12800

رم سرور اچ پی hp 16gb 12800

مقدار کل

این ساده ترین درک است. اندازه گیری آن بر حسب گیگابایت است و معمولاً گزینه هایی از 1 گیگابایت تا 64 گیگابایت را مشاهده خواهید کرد. اگر همه مشخصات دیگر یکسان باشند ، بیشتر به معنای فضای بیشتر برای کاربردهای سنگین است.

سرعت

فرکانس RAM یک مشخصه بسیار مهم است. این نشان می دهد که سرعت انتقال اطلاعات چقدر سریع است. فرکانس در Mhz اندازه گیری می شود. DDR به معنی Double Data Rate است و نشان می دهد RAM در هر سیکل دو بار میخواند و می نویسد. اگر فرکانس 2400 را فرض کنیم ، آنگاه می تواند 4800 بار در ثانیه بنویسد.

ECC در مقابل غیر ECC

هنگامی که ما در مورد سرورها صحبت می کنیم ، یک RAM با کد تصحیح خطا ECC ضروری است. ECC برای استفاده زیاد طراحی شده اند و ماندگاری بیشتری دارند.
اگر ماژول حافظه سرور شما ECC داشته باشد ، به این معنی است که کد می تواند اشکال جزئی در سرور شما را شناسایی کرده و آنها را اصلاح کند. با این کار احتمال خرابی کاهش می یابد و سیستم شما روان کار می کند. به عبارت دیگر ، این نوعی محافظت از حافظه است.

DDR – نرخ داده دو برابر

از جدیدترین فناوری DDR (DDR4) تا نسل های قبلی (DDR3 ، DDR2) ، در Techbuyer طیف گسترده ای از ماژول های حافظه سرور از جمله HPE ، Samsung ، Dell و Ortial در انبار موجود است. هنگام استفاده از مناسب ترین فناوری DDR ، سرعت و رتبه برای سیستم خاص خود ، RAM سرور اطمینان حاصل می کند که خروجی مرکز داده شما به حداکثر می رسد.

نسل RAM و مادربرد شما باید سازگار باشد. به عنوان مثال ، حافظه DDR3 را نمی توان با مادربردی با اسلات DDR4 DIMM استفاده کرد. این به این دلیل است که نسل های قدیمی برای پشتیبانی از عملکرد نسل های جدید ساخته نشده اند

مادربرد

حافظه RAM را می توان با قرار دادن آن در یک اسلات خالی DIMM روی مادربرد ، به راحتی نصب کرد. برخی از مادربردها فقط دارای 2 اسلات DIMM هستند ، بنابراین قبل از خرید ، توجه داشته باشید که مادربرد شما می تواند حافظه های زیادی را در خود جای دهد.

مادربرد سرور Motherboard HP DL360 -DL380 G9

مادربرد سرور Motherboard HP DL360 -DL380 G9

ظرفیت

ظرفیت ، میزان RAM را که در گیگابایت (GB) اندازه گیری شده است ، در ماژول های شما اندازه گیری می کند. 16 و 32 گیگابایت ظرفیت مشترک حافظه سرور است. از نظر اندازه ، برای ایستگاه های کاری پیشرفته حداقل 16 گیگابایت احتمالاً بهترین است ، در حالی که برای تنظیمات خانه با بودجه بیشتر ، 8 گیگابایت باید این کار را انجام دهید. با نگاهی به سرورها ، 16 و 32 گیگابایت ظرفیت مشترک حافظه سرور است ، اگرچه آنها می توانند تا 6 ترابایت را برای 2933 MT / s DDR4 پشتیبانی کنند.

چه مقدار RAM برای سرور نیاز دارم؟

  • یک سوال فوق العاده سخت که بستگی به کاربرد شما دارد.
  • رم را برای چه چیزی استفاده می کنید؟ چند بازدید کننده خواهید داشت؟ پایگاه داده شما چقدر بزرگ است؟
  • اگر صاحب مشاغل کوچکی هستید، یک رم 1 گیگابایتی می تواند انتخاب مناسبی برای سایت شما باشد.
  • اگر سایت تجارت الکترونیکی بزرگتری دارید ، احتمالاً باید سراغ یک رم 4 گیگابایت و بالاتر بروید. به این ترتیب با افزایش بازدیدکنندگان سرعت کم نمی شود.
  • برای آن دسته از شما که به عملکرد بسیار بالایی نیاز دارید و پایگاه داده های عظیمی دارید ، توصیه می کنیم با رم سرور 64 گیگابایت همراه باشید.

انواع رم سرور

باس های رم سرور به شرح زیر می باشد:

DDR3 10600

DDR3 12800

DDR3 14900

DDR4 2133

DDR4 2400

DDR4 2933

DDR4 2666

و…

باس رم های (10600) در سرور های G7/G8 استفاده می شود و رم های باس (12800-14900) در سرور های نسل 8 GEN استفاده می شود.

رم های باس (2133-2666-2933-2400) در سرور های نسل 9 و 10 استفاده می شود.

چندین فرم مختلف حافظه وجود دارد ، از جمله RAM (حافظه دسترسی تصادفی) و ROM (حافظه فقط خواندنی) – هر دو نوع حافظه سرور هستند و یک حافظه غیر فرار که به ذخیره سازی سرور مانند HDD ، SSD و درایو های نوار اشاره دارد.

حافظه RAM همچنین در سه نوع فاکتور اساسی وجود دارد – فاکتور فرم جزئیات سازگاری RAM با نوع ماشین را دارد: ثبت شده ( RDIMM ) ، ثبت نشده / بدون بافر ( UDIMM ) و کاهش بار ( LRDIMM ). RDIMM (در غیر این صورت حافظه بافر شناخته می شود) ماژول های حافظه منفرد را تثبیت می کند تا پردازنده بتواند با سرعت بیشتری به داده ها دسترسی پیدا کند. این سرعت کل سیستم شما را افزایش می دهد. UDIMM (ثبت نشده) این ویژگی را ندارند. حافظه کاهش بار (LRDIMM) ثبت نشده است و در عوض دارای تراشه MP است که از تراکم بالاتر پشتیبانی می کند. DIMM مخفف “Dual In-Line Memory Module” است و شامل یک یا چند تراشه RAM در یک صفحه مدار کوچک است.

نکات مهم هنگام راه‌اندازی سرور و خرید رم

برای بهترین عملکرد، نصب ماژول‌های حافظه طبق توصیه معماری پلت فرم مهم است. این همان چیزی است که ما آن را پیکربندی حافظه متعادل می‌نامیم. پیروی‌نکردن از دستورالعمل پیکربندی کانال حافظه پلت فرم منجر به ازدست‌دادن عملکرد حافظه یا پیکربندی نامتعادل حافظه می‌شود.

بسیاری از مشتریان ماژول‌های حافظه کم‌ظرفیت را در سرورهای خود نصب می‌کنند. چند چالش با این رویکرد وجود دارد:

مقیاس‌پذیری: اگر سرور را با ماژول‌های حافظه کم‌ظرفیت پر کنید، در آینده نمی‌توانید ماژول‌های حافظه را اضافه کنید. برای دستیابی به حداکثر ظرفیت باید ماژول‌های حافظه موجود را حذف کنید و ماژول‌های جدید بخرید.

مصرف برق: نصب تعداد بیشتری ماژول حافظه، انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

اجرا: پرکردن کامل داده و یا دسترسی تعداد بیشتر کاربران به سرور، به‌احتمال زیاد باعث کاهش سرعت حافظه می‌شود. پس شما نیاز به رم بیشتر دارید.

چه زمانی رم سرور را ارتقا دهیم؟

یکی از پرتکرارترین سؤالات، در مورد زمان ارتقا رم سرور خواهد بود. درصورتی‌که از رم سرور اچ پی استفاده می‌کنید، این محصولات نهایت توان خود را ارائه خواهند داد. اما اگر نیاز به خرید رم سرور hp dl380 g9 و یا ارتقا هر نسل دیگر از سخت‌افزارهای شبکه خود دارید، باید حتماً به موارد و نشانه‌های زیر دقت کنید:

کمبود RAM منجر به‌کندی عملکرد، بی‌ثباتی یا حتی قطع‌شدن سرور می‌شود. زمانی که یک سرور رم فیزیکی کافی نداشته باشد، سیستم به سمت استفاده از حافظه مجازی یا Swap Memory می‌رود. این نوع حافظه بسیار کندتر از حافظه فیزیکی است، زیرا در عوض از HDD یا SSD شما استفاده می‌کند. این احتمالاً منجر به گلوگاه‌های عملکردی می‌شود و باعث می‌شود سایت یا برنامه شما بسیار کندتر اجرا شود.

در اینجا چند علامت وجود دارد که باید مراقب آنها باشید که نشان می‌دهد چه زمانی باید RAM را ارتقا دهید:

1. زمان بارگذاری کند برای وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها.
2. راه‌اندازی مجدد سرور غیرمنتظره
3. خاتمه فرایندهای غیر بحرانی
4. استفاده مکرر از Swap Memory توسط سیستم.
5. زمانی که سرور شما با هر یک از این مشکلات مواجه شد، زمان خوبی است که RAM سرور خود را اضافه یا ارتقا دهید.

blank

نحوه انتخاب بهترین حافظه سرور

هنگام تنظیم یک سرور اختصاصی برای پروژه خود، مهم است که چند فاکتور را در نظر بگیرید: سیستم موردنیاز، پیش‌بینی رشد و بودجه. برای یافتن بهترین روش‌ها برای انتخاب بهترین حافظه سرور به خواندن ادامه دهید.

سیستم موردنیاز

رم سرور اچ پی، باتوجه‌به دامنه فروش وسیع در بازار ایران، یک انتخاب عالی است. می‌توانید به‌راحتی از خدمات پس از فروش، عرضه‌کنندگان و فروشندگان رم‌های مخصوص سرور اچ پی نیز استفاده کنید.

اگر به دنبال اجرای یک سرور اختصاصی هستید، به مقدار مناسبی از RAM سرور نیاز دارید تا مطمئن شوید که سرور قادر به مدیریت بار است. درحالی‌که هیچ فرمولی برای محاسبه مقدار RAM موردنیاز برای یک پروژه وجود ندارد، می‌توان مقدار آن را بر اساس چند نکته تخمین زد:

• تعداد کاربران هم‌زمان: هر چه تعداد کاربران بیشتری با اپلیکیشن یا وب‌سایت درگیر شده باشید، سرور شما به رم بیشتری نیاز دارد.
• استفاده موردنظر: چه یک پایگاه‌داده، بازی، برنامه یا سرور ایمیل باشد، همه موارد استفاده نیازهای رم سرور متفاوتی دارند.
• محتوا: به‌طورکلی، محتوای استاتیک به رم کمتری نسبت به محتوای پویا نیاز دارد، اما می‌توان آن را کش کرد و مصرف رم را حتی بیشتر کاهش داد.

پاسخی مهم: به چه مقدار رم سرور نیاز داریم؟

اگر بتوانید ده مورد از سؤالاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم را پاسخ دهید، به‌راحتی یک خرید عالی خواهید داشت. مسئله مهم در مورد انتخاب رم سرور اچ پی یا هر محصول مشابه دیگری، نیازسنجی در شما خواهد بود.
بنابراین، ممکن است از خود بپرسید: “به چه مقدار RAM نیاز دارم؟” و پاسخ در اینجا کمی متغیرتر است، اما در اینجا چند سوال وجود دارد که می‌تواند شما را در مسیر درست راهنمایی کند:

1. استفاده اولیه از سرور چه خواهد بود؟
2. چند کاربر به سرور دسترسی خواهند داشت؟
3. پس از راه‌اندازی سرور، چه سیستم‌عامل و برنامه‌هایی را روی سرور اجرا خواهم کرد؟
4. آیا سرور یکبار مصرف (اختصاصی) یا چندمنظوره (اشتراک‌گذاری) خواهد بود
5. چگونه انتظار داریم که استفاده از سرور در طول عمر آن افزایش یابد؟
6. آیا برای اشتراک‌گذاری فایل خرید می‌کنید؟
7. آیا بیشتر برای ایمیل استفاده می‌شود؟
8. آیا نیروی کار شما نیاز به اتصال از راه دور دارد؟
9. آیا قرار است برای پشتیبان‌گیری از داده‌ها استفاده شود؟
10. چقدر فضا برای جادادن دارید؟

درحالی‌که درست است که چیزی به نام رم بیش از حد در هنگام پیکربندی سرور وجود ندارد، اما هزینه اضافی است که باید برای آن بپردازید، بنابراین ما می‌خواهیم با توصیه از 16 تا 64 گیگابایت رم شروع کنیم، اما ممکن است بسته به چگونه برای استفاده از سرور خود برنامه‌ریزی می‌کنید و چه مدت انتظار دارید که کار کند.
مقدار رمی که سرور شما دارد، کنترل می‌کند که CPU در هرزمان چند فرایند را می‌تواند انجام دهد. به همین دلیل از رم به‌عنوان “حافظه کاری” یاد می‌شود. RAM بیشتر به معنای داده‌ها و دستورالعمل‌های بیشتر است که می‌تواند مستقیماً توسط CPU قابل‌دسترسی باشد. اگر چیزی در RAM ذخیره نشده باشد، ابتدا باید محل قرار گرفته و به RAM منتقل شود تا CPU بتواند کاری با آن انجام دهد.

بهترین رم سرورهای موجود در بازار

با تمامی این تفاسیر، چون قصد توسعه یک راهنمای خرید رم سرور اچ پی را داریم، در مورد چند مدل از بهترین سری‌های عرضه شده در بازار صحبت خواهیم کرد که ویژگی‌های فنی عالی را در خود جای‌داده‌اند و از هر نظر می‌توانند در رنج قیمتی و مشخصات فنی منحصر به خودشان، انتخاب خوبی باشند. همین‌طور به‌اختصار در مورد ویژگی‌های فنی رم سرورهای اچ پی نیز بیشتر صحبت و تبادل تجربه خواهیم کرد.

• سری رم اچ پی HPE 64GB (1x64GB) Quad Rank x4 DDR4-2400

• رم سرور برند اچ پی HP 32GB (1x32GB) DDR4-2133

• رم سرور اچ پی HP 32GB Dual Rank x4 DDR4-2400

• نسل محبوب رم اچ پی HPE 64GB (1x64GB) Quad Rank x4 DDR4-2933

• رم اچ پی HPE 64GB Dual Rank x4 DDR4-2666

• رم سرور اچ پی HPE 32GB Dual Rank x4 DDR4 2933

مدل‌ها شامل موارد بالا خواهند بود.

blank

رم سرور g7 ، رم سرور اچ پی g9 و رم سرور g10 چه مدل هایی را پشتیبانی می کند؟

از مشخصات سرور g10 می توان به سرعت بالا و پهنای باند بیشتر نسبت به نسل های قدیمی خود اشاره کرد. از مهم ترین مشخصات این نسل در دسترس بودن، کارایی بالا و سرعت است. همچنین رم سرور g10 از قابلیت Fault Tolerance نیز برخوردار هستند. در این نسل نرخ انتقال داده با افزایش 66% نسبت به حافظه های نسل پیشین خود همراه است.

رم 16 گیگ سرور hp یک نمونه از رم سرورهای نسل DDR4 است. قیمت رم 16 گیگ سرور hp برای اکثر کسب و کارها مناسب بوده و شما می توانید در هنگام خرید رم سرور اچ پی رم سرور نسل 10 را با خیالی آسوده برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

رم سرور اچ پی g9 برای افزایش ظرفیت محاسباتی و سرعت بالا در اکثر سرویس های IT طراحی شده است. قیمت سرور hp g9 مانند قیمت سرور hp g8 ، مناسب بوده و با توجه به هزینه های رو به افزایش ذخیره سازی، یک گزینه مقرون به صرفه برای سازمان ها است.
اما رم های DDR4 در سرور G9 نسبت به مدل سرور g8 ، 14 تا 30 درصد سریع تر هستند و نسبت به رم سرور g8 ، دارای 1 درصد کاهش خطا است. کارایی در این نسل 37 درصد بیشتر از سایر رم ها است.

برای خرید و فروش رم سرور اچ پی می توانید با کارشناسان ما در بخش تماس ارتباط برقرار کرده و راهنمایی بگیرید تا در هنگام خرید رم سرور اچ پی گزینه مناسب را برای سازمان و کسب و کار خود انتخاب کنید.

رم سرور اچ پی HPE 64GB (1x64GB) Quad Rank x4 DDR4-2400

شرکت امریکایی اچ پی، یکی از بزرگ‌ترین فعالان توسعه سخت‌افزارهای شبکه و کامپیوتر است. سرعت مناسب، عملکرد پایدار و توان کاری بالا، از جمله مهم‌ترین ارکان محبوب این سری از رم‌های سرور اچ پی است.
درصورتی‌که قصد خرید رم سرور قدرتمند با حداکثر توان کاری را دارید، می‌توانید به سراغ این گزینه بروید.

• حافظه رم این مدل 64 گیگابایت است.
• فرم فاکتور آن LRDIMM 288-pin
• سیگنال پردازشی Registered
• و مناسب سرورهای نسل نه یا همان G9 شرکت اچ پی خواهد بود.

Quad Rank موجب شده که این مدل یکی از کامل‌ترین انتخاب‌های موجود در بازار باشد. کم‌تر شدن مصرف انرژی، از جمله مهم‌ترین مزیت‌های رم سرور اچ پی HPE 64GB (1x64GB) Quad Rank x4 DDR4-2400 است.

رم سرور اچ پی 32gb 2133

رم سرور اچ پی HP 32GB (1x32GB) DDR4-2133

رم سرور HP 32GB PC4-2133 محصول دیگر این برند است که با ظرفیت حافظه 32 گیگابایت توسعه‌یافته و دارای تکنولوژی DDR4 SDRAM می‌باشد. توان مصرفی 1.2 ولت، فرم فاکتور RDIMM و استاندارد pc4-17000 از جمله مهم‌ترین خصیصه‌های این محصول به‌حساب می‌آید.

• استاندارد PC4-17000
• سیگنال پردازشی Registered
• سرعت 2133MHz مگاهرتز
• فرم فاکتور 288 پین
• قابلیت نصب در سرورهای G9/10
• ویژگی Dual Rank
• سوکت حافظه از نوع RDIMM
• تکنولوژی DDR4 SDRAM

از جمله مهم‌ترین خصوصیت‌هایی خواهد بود که در این نسل از رم سرور اچ پی دیده می‌شود.

رم سرور اچ پی hpe 32gb 2400

رم اچ پی HP 32GB Dual Rank x4 DDR4-2400

مدل پرفروش دیگر از سری رم‌های شرکت اچ پی که روی سرورها مورداستفاده قرار می‌گیرند، با نام HP 32GB Dual Rank x4 DDR4-2400 شناخته می‌شود.

• ظرفیت حافظه در این مدل 32 گیگابایت
• سرعت 240 مگاهرتز و
• رم سرور اچ پی مدنظر، مناسب برای سرورهای نسل 9 و 10 می‌باشد.
پس اگر نیاز به رم سرور g9 دارید، می‌توانید روی این مدل حساب ویژه‌ای باز کنید. علاوه‌برآن، نوع حافظه DDR4 بوده و کیفیت ساخت فوق‌العاده بالایی دارد. یکی از مهم‌ترین خصیصه‌های این محصول، طول عمر و دوام فنی عالی، به لطف کیفیت ساخت بالای اچ پی خواهد بود.

رم سرور اچ پی hpe 64gb 2933

رم اچ پی HPE 64GB (1x64GB) Quad Rank x4 DDR4-2933

اگر بر مبنای حداقل قیمت رم 64 گیگ سرور hp قصد خرید محصولی را دارید، دقت کنید که برخی فروشگاه‌ها امکان تهیه مدل‌های استوک را نیز به شما می‌دهند. مدل استاندارد رم اچ پی HPE 64GB (1x64GB) Quad Rank x4 DDR4-2933 به‌واسطه 288 پین روی مادربورد نصب می‌شود، ظرفیت آن 64 گیگابایت و فرکانس نیز 2933 مگاهرتز است

همین‌طور نوع حافظه DDR4 بوده و ولتاژ کاری آن نیز 1.2 ولت است.

رم اچ پی HPE 64GB Dual Rank x4 DDR4-2666

شرکت اچ پی به‌زعم رده‌بالای کیفی، شاید معتبرترین شرکت در زمینه توسعه انواع تجهیزات سخت‌افزاری شبکه باشد که البته در ایران نیز بازار بزرگ و گسترده‌ای را در اختیار خود گرفته است. اگر مایل به خرید رم اچ پی HPE 64GB Dual Rank x4 DDR4-2666 هستید، می‌توانید در ادامه، کمی بیشتر در مورد آن بخوانید تا حداقل با شمای فنی آن آشنا شوید.
• حجم حافظه: 64 گیگابایت
• فناوری حافظه: DDR4 SDRAM
• تعداد ماژول‌ها: 1 x 64GB
• سرعت حافظه: 2666 مگاهرتز
• استاندارد حافظه: DDR4-2666/PC4-21300
• فرم فاکتور: 288 پین
• بررسی خطا: ECC

رم سرور اچ پی hpe 32gb 2933y

رم اچ پی HPE 32GB Dual Rank x4 DDR4 2933

مدل محبوب رم سرور اچ پی 2933 یک گزینه ویژه با مشخصات فنی عالی است.
• بهره‌گیری از فناوری DDR4 SDRAM
• فرم فاکتور 288-Pin RDIMM
• و سازگاری با سرورهای نسل ده یا G10 شرکت اچ پی

از جمله مهم‌ترین ارکان تشکیل‌دهنده ساختمان فنی این سری خواهد بود. نسل پراستفاده DDR4-2933 در طول این چند سال بخش مهمی از بازار را در اختیار خود گرفته است. اگر به دنبال انتخاب و استعلام قیمت رم 32 گیگ سرور hp مناسب برای سخت‌افزار مرکز داده خود هستید، این محصول با مدت‌زمان تأخیر 21 نانومتری، یک پیش‌فرض در بازار محسوب می‌شود.

فناوری DDR در رم سرورهای اچ پی

هر نسل DDR سریع‌تر از نسل قبلی خود است و انرژی کمتری مصرف می‌کند. در حال حاضر پنج نسل از فناوری DDR وجود دارد، اگرچه امروزه فقط از نسخه‌های جدیدتر استفاده می‌شود. مدل‌هایی که پیش‌ازاین به شما معرفی کردیم، تماماً از استانداردهای قدرتمند و متداول DDR پشتیبانی می‌کنند. این بحث، به‌نوعی یک پای ثابت انتخاب سخت‌افزارهای رم خواهد بود.

تفاوت بین DDR3 و DDR4 قابل‌توجه است. DDR4 تقریباً دوبرابر سریع‌تر است و ولتاژ کاری آن 1.2 ولت در مقابل DDR3 است که از 1.5 ولت یا 1.35 ولت استفاده می‌کند. در درازمدت، مشاغلی که از ماژول‌های DDR4 استفاده می‌کنند، به دلیل ولتاژ کاری پایین‌تر، می‌توانند در هزینه‌های برق صرفه‌جویی زیادی کنند.
با میزبانی کاملاً مدیریت شده، ارائه‌دهنده هاست قدرت سرور و شبکه را برای شما مدیریت می‌کند.

آخرین نسل، DDR5، در سال 2020 راه‌اندازی شد. بااین‌حال، اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق کامپیوترهای رومیزی و سرورها هنوز از DDR4 استفاده می‌کنند. حافظه سرور DDR5 بسته به نوع بار کاری، 5 تا 15 درصد سریع‌تر از نسخه قبلی خود است. ولتاژ عملیاتی برای DDR5 حتی پایین‌تر است. 1.1 ولت، اما دردسترس‌بودن آن قیمت‌های بسیار بالایی را می‌طلبد.

سخن پایانی

هنگام انتخاب حافظه سرور فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و همه آنها به موارد استفاده شما بستگی دارد. بسیار مهم است که تمام نکات ذکر شده در بالا در مورد پروژه خود را ارزیابی کنید تا تصمیم درست بگیرید. انتخاب حافظه سرور هر دو نوع مقدار و ماژول با اجزای دیگری که با RAM تعامل دارند، مانند مادربورد، CPU سرور و فضای ذخیره‌سازی سرور، همراه است، بنابراین مطمئن شوید که آیا همه اجزا با هم سازگار هستند یا خیر.

رم سرور اچ پی محصولی جدانشدنی از سخت‌افزارهای سرور این شرکت است. UDIMM، RDIMM و LRDIMM نیز با سرعت‌های حافظه متفاوتی عرضه می‌شوند. سرورهای امروزی با ماژول‌های حافظه DDR4 که با سرعت 3200MT/s کار می‌کنند سازگار هستند. بااین‌حال، این سرعت حافظه بسته به مدل پردازنده مورداستفاده و همچنین تعداد ماژول‌های حافظه نصب شده می‌تواند متفاوت باشد و کاهش یابد. البته موضوع بودجه شما در مورد خرید رم سرور اچ پی نیز مهم است.

به همین منوال، در بخش قبلی ما سعی کردیم بهترین گزینه‌ها بسته به بودجه را به شما پیشنهاد کنیم. اگر قصد انتخاب حرفه‌ای‌تر و منطقی‌تر را دارید، در الو سرور، راهنمای شما خواهیم بود و توضیحات لازم در مورد پیش‌فرض و نیاز شبکه دیتاسنتر و مرکز داده‌های دیجیتال را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

حال که با مفاهیم پایه، مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبت انواع رم سرور HP آشنا شدید لازم است که تعدادی از بهترین سری‌ها از رم‌های این شرکت را به شما معرفی کنیم که امکان استفاده از آن‌ها در دیتاسنترها و مراکز داده وجود دارد. رم سرور تولید شده توسط شرکت HP به دلیل سابقه گسترده این لیبل در بازار جهانی می‌تواند یک پایه اطمینان واقعی باشد. خطایابی، جلوگیری از کرش کردن و همین‌طور نقص در عملکرد و بهینه‌سازی با الگوریتم‌های مورداستفاده ار نسل‌های مختلف پردازنده از جمله مزیت‌های تولیدات HPE است.

رم دینامیک (DRAM) و رم استاتیک (SRAM) دو نوع اصلی رم (SRAM) هستند. DRAM رایج‌ترین نوع است و برای حفظ داده‌ها باید به طور منظم به‌روز شود. حافظه با دسترسی تصادفی استاتیک (SRAM) یک نوع رم سریع‌تر و پرهزینه است که معمولاً برای عملکردهای تخصصی مانند حافظه کش در پردازنده استفاده می‌شود.

رم HPE 16GB Dual Rank x4 DDR4-2133

این مدل از سری رم‌های شرکت اچ پی در ظرفیت 16 گیگابایت عرضه شده و از پیکربندی dual rank x4 بهره می‌گیرد. نوع حافظه آن DDR4 بوده و فرکانس کاری نیز 2133 می‌باشد. در حال حاضر یکی از بهترین نمونه‌های 16 گیگابایتی موجود در بازار است که امکان استفاده روی پردازنده‌های نسل به‌روزتر را دارد و نوع ماژول مورداستفاده در این سری از رم سرور اچ پی 16 گیگابایتی ما RDIMM خواهد بود.

رم اچ پی HPE 64GB (1x64GB) Quad Rank x4 DDR4-2933

اگر نیاز به یک رم سرور مجتمع قدرتمند 6 گیگابایتی با ساختار LRDIMM دارید که تحت پلتفرم HPE ProLiant Rack/Tower/BladeSystem Servers/Synergy توسعه‌یافته است. این سری یکی از انتخاب‌های محبوب و مورداستفاده در دیتاسنترهای بزرگ است.

سرورهای:

Proliant BL Series: BL460c (G10)

 Proliant DL Series: DL360 (G10) DL380 (G10) DL560 (G10) DL580 (G10)

Proliant ML Series: ML110 (G10) ML350 (G1)

Proliant XL Series: XL230k (G10)

سازگار بوده و شرکت HP به دلیل فروش بالا، پشتیبانی ویژه‌ای از این مدل می‌کند. در حال حاضر الو سرور یکی از عرضه‌کنندگان و فروشندگان انواع سرورهای HPE و این مدل در بازار است.

رم اچ پی HPE 32GB (1x32GB) Dual Rank x4 DDR4-2666

اگر که قصد خرید رم سرور اچ پی 32 گیگابایت را دارید، این مدل با سرعت 2666 بهترین عملکرد را نسبت به مدل‌های قبلی یعنی نسل ده دارد. ویژگی تشخیص و اصلاح خطاها یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها و امتیازات این دستگاه است. همین‌طور رم شما به دلیل اصلاح معماری دوام فنی بیشتری خواهد داشت و در مصرف انرژی سخت‌افزار سرور نیز صرفه‌جویی ویژه‌ای می‌کند.

blank

رم اچ پی HPE 32GB Dual Rank x4 DDR4-2400

نکته جالب و مهم در مورد این شرکت موفقیت در بازار استوک است، درصورتی‌که قصد خرید رم سرور دست‌دوم اچ پی را دارید؛ می‌توانید حساب ویژه‌ای روی مدل‌های مختلف از جمله اچ پی 32 گیگابایت باز کنید. این مموری نیز Dual Rank بوده و روی فرکانس 2400 کار می‌کند. به‌خوبی با نسل سرور DDR4 سازگار است و سرعتی معادل 2400MT/s را در اختیار می‌گذارد. به‌خوبی می‌توانید از این رم سرور HPE روی HPE Proliant Gen9 هم استفاده کنید.

رم سرور اچ پی 32gb 2400

انواع رم سرور اچ پی در بازار

رم سرورها در دسته‌بندی‌های مختلف بر اساس توان کاری، حافظه و همین‌طور نرخ انتقال داده و دیگر مشخصات تولید می‌شوند. تفاوت اصلی در تکنولوژی‌های ساخت و مورداستفاده است که از ابتدا رم سرور DDR2، رم سرور DDR3 و صدالبته مدل‌های رم DDR4 از جمله آن‌ها هستند. HPE DDR4 Smart Memory در حال حاضر یکی از بهترین گزینه‌های پیش و رو با تراکم عالی است.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های رم سرور اچ پی این است که سریع‌ترین در بازار بوده و البته که قابلیت اطمینان و کارایی در بنچمارک‌ها به‌مراتب نسبت به سایر نمونه‌های عرضه شده بهتر است.

قیمت رم سرور اچ پی HPE

صرف هزینه برای خرید رم سرور به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند جز منفعت برای شما داشته باشد. در مورد این که شما می‌خواهید از چند رم و چه مقدار حافظه استفاده کنید به طبع نظر نخواهیم داد، اما مطمئن باشید که نرخ پردازش در یک دیتاسنتر غیرقابل‌تصور و پیش‌بینی است.

کمبود RAM منجر به‌کندی عملکرد، بی‌ثباتی یا حتی قطع‌شدن سرور می‌شود. زمانی که یک سرور رم فیزیکی کافی نداشته باشد، سیستم به سمت استفاده از حافظه مجازی یا Swap Memory می‌رود. این نوع حافظه بسیار کندتر از حافظه فیزیکی است، زیرا در عوض از HDD یا SSD شما استفاده می‌کند. این احتمالاً منجر به گلوگاه‌های عملکردی می‌شود و باعث می‌شود سایت یا برنامه شما بسیار کندتر اجرا شود.
چه زمان رم سرور را ارتقا دهیم؟

به‌طورکلی چند عامل کلیدی وجود دارد که نشان می‌دهد شما نیاز به خرید رم سرور جدید خواهید داشت. اساسا هم سخت‌افزارهای دیتاسنتر نیاز به بررسی مداوم دارند. در صورتی که ضعیف شوند مشکلات زیادی را در ارائه خدمات از خود بروز می دهند.

• زمان بارگذاری کند برای وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها.

• راه‌اندازی مجدد سرور به‌صورت غیرمعمول

• خاتمه فرایندهای معمول پردازشی

• استفاده مکرر از Swap Memory توسط سیستم.

زمانی که سرور شما با هر یک از این مشکلات مواجه شد، فرصت خوبی است که RAM سرور خود را اضافه یا ارتقا دهید.

راهنمای انتخاب و خرید بهترین رم سرور اچ پی

هنگام انتخاب حافظه سرور فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و همه آنها به موارد استفاده شما بستگی دارد. بسیار مهم است که تمام نکات ذکر شده در بالا در مورد پروژه خود را ارزیابی کنید تا تصمیم درست بگیرید. انتخاب حافظه سرور، هر دو نوع مقدار و ماژول، با اجزای دیگری که با RAM تعامل دارند، مانند مادربورد، CPU سرور و فضای ذخیره‌سازی سرور، همراه است، بنابراین مطمئن شوید که آیا همه اجزا با هم سازگار هستند یا خیر.

هنگام تنظیم یک سرور برای پروژه خود، مهم است که چند فاکتور را در نظر بگیرید: سیستم موردنیاز، پیش‌بینی رشد و بودجه. برای یافتن بهترین روش‌ها برای انتخاب بهترین حافظه سرور شما می‌توانید از خدمات پس از فروش مجموعه‌های فعال در این حوزه و یا راهنمای خرید سرم سرور اچ پی که در الو سرور در اختیار شما قرار می‌دهیم استفاده کنید.

اگر به دنبال اجرای یک سرور اختصاصی هستید، به مقدار مناسبی از RAM سرور نیاز دارید تا مطمئن شوید که سرور قادر به مدیریت بار است. درحالی‌که هیچ فرمولی برای محاسبه مقدار RAM موردنیاز برای یک پروژه وجود ندارد، می‌توان مقدار آن را بر اساس چند نکته تخمین زد:

1. تعداد کاربران هم‌زمان: هر چه تعداد کاربران بیشتری با اپلیکیشن یا وب‌سایت درگیر شده باشید، سرور شما به رم بیشتری نیاز دارد.

2. استفاده موردنظر: چه یک پایگاه‌داده، بازی، برنامه یا سرور ایمیل باشد، همه موارد استفاده نیازهای رم سرور متفاوتی دارند.

3. محتوا: به‌طورکلی، محتوای استاتیک به رم کمتری نسبت به محتوای پویا نیاز دارد، اما می‌توان آن را کش کرد و مصرف رم را حتی بیشتر کاهش داد.

پیش‌بینی رشد

کارکنان فناوری اطلاعات می‌توانند با مدیران پروژه مشورت کنند تا ملاحظات حافظه سرور را افزایش دهند. اگر انتظار می‌رود پروژه‌ای با سرعتی سریع رشد کند، ممکن است ایده خوبی باشد که سروری با رم بیشتر از آنچه در ابتدا نیاز دارد بسازید.
انجام این کار از خرابی مرتبط با حذف داده‌های سرور برای ارتقاء حافظه جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، می‌تواند مقداری پول را برای شرکت ذخیره کند؛ زیرا سرمایه‌گذاری در بحث خرید ماژول‌های RAM جدید هرچند ماه یک‌بار می‌تواند دردسرساز شود.

ملاحظات بودجه‌ای

حافظه سرور احتمالاً یکی از کم‌هزینه‌ترین قطعات در مقایسه با سایر اجزای سرور است. استفاده از ماژول‌های حافظه رم خوب است و ارزان‌ترین گزینه خواهد بود. بااین‌حال، اگر بودجه اجازه می‌دهد، توصیه می‌شود از ماژول‌های RDIMM استفاده کنید؛ زیرا در صورت استفاده از دو یا چند ماژول در هر کانال، پهنای باند بهتری را ارائه می‌دهند.

قیمت رم سرور اچ پی

طبقه‌بندی DRAM: SDRAM، RDRAM و DDR SDRAM اچ پی

با افزایش انفجاری استفاده از سیستم 5G، رایانش ابری، اینترنت اشیا و سایر برنامه‌های کاربردی که نیاز به ذخیره‌سازی عظیم‌داده‌ها دارند انتظار می‌رود نیاز به DRAM به‌سرعت رشد کند.
از نظر فناوری به‌کاررفته، DRAM را می‌توان به سه نوع SDRAM، ROADM و DDR SDRAM طبقه‌بندی کرد. SRAM و SDRAM را با هم قاتى نکنید اگرچه شبیه به هم هستند.

SDRAM و DDR

SDRAM مخفف Synchronous DRAM است زیرا SDRAM برای همگام‌سازی خود با زمان CPU طراحی شده است. سرعت حافظه تراشه SDRAM با سرعت ساعت CPU هماهنگ می‌شود. به‌طوری‌که CPU بتواند دستورات بیشتری را در یک‌زمان انجام دهد.

SDRAM سال‌هاست که وجود داشته است و به طور گسترده در رایانه‌ها و سایر فناوری‌ها استفاده می‌شود. DDR در واقع نسل جدیدتر DRAM سنکرون است که دارای انواعی از DDR1 تا DDR2، DDR3، DDR4 و آخرین نسل پنجم DDR: DDR5 است. DDR SDRAM نیز نامیده می‌شود؛ زیرا سرعت داده دوبرابر SDRAM است.

باگذشت زمان، DDR توسط نسل‌های جدید جایگزین شد اما همه آنها بر اساس همان اصل DDR عمل می‌کنند. تاکنون DDR1 و DDR2 دیگر مورداستفاده قرار نگرفته‌اند اما DDR3، DDR4 و DDR5 هنوز به طور گسترده در بازار استفاده می‌شوند. اگر در مورد تفاوت بین این فرمت‌های DDR نسبتاً به‌روز شده کنجکاو هستید می‌توانید برای مرجع روی DDR3 در مقابل DDR4 در مقابل DDR5 کلیک کنید.

اکنون اجازه دهید به بررسی SDRAM و نوع آن DDR برگردیم.

دول زیر با مقایسه SDRAM و DDR در انواع رم سرور برند اچ پی به شما کمک می‌کند تا در مورد آنها بهتر بدانید:

تفاوت و طبقه‌بندی DRAM: SDRAM، RDRAM و DDR SDRAM اچ پی

خرید رم سرور اچ پی دست دوم: درست یا غلط؟

همیشه سوال در مورد خرید سخت‌افزار دیتاسنتر و سرور دست‌دوم زیاد است. اگر مایل به انتخاب رم دست‌دوم اچ پی هستید باید به چند مسئله دقت کنید. اول این که رم سرورها بنا به مشخصه‌ها، سال ساخت، ویژگی‌های پردازش و انتقال داده و سرعت شناخته می‌شوند. پس مهم است که حتماً به سراغ رم سرور جدیدتر و اصطلاحاً سرحال‌تر بروید.

مدت‌زمان کارکرد و یا بررسی فنی و مشخصات رم سرور HPE فاکتور کلیدی و مهم دیگری است که باید در مورد خرید رم سرور اچ پی دست‌دوم به آن دقت کنید. ماژول‌های حافظه DIMM همچنان در بازار سرور استفاده گسترده‌ای خواهند داشت. دقت کنید که آینده‌نگری شما در مورد خرید انواع مموری سرور اهمیت زیادی دارد. مدل‌های دست‌دوم می‌توانند گزینه خوبی باشند به شرطی که از مراکز معتبر، نمایندگی‌ها و لیبل‌های شناخته شده خریداری شده و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش تضمین کیفیت باشند.

 

نتیجه‌گیری:

رم سرورهای HP با کیفیت و امکانات برجسته خود، به عنوان یکی از انتخاب‌های برتر در زمینه ارتقاء حافظه سرورها شناخته می‌شوند. این رم‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، ظرفیت بالا، سرعت بالا، و پشتیبانی از استانداردهای صنعتی، به بهبود عملکرد و کارایی سرورهای HP کمک می‌کنند.

سازگاری بی‌نظیر رم‌های HP با سرورهای مختلف این شرکت، این امکان را فراهم می‌کند که به راحتی و با بهره‌وری بیشتر، حافظه سرورها را ارتقاء داد. همچنین، عملکرد استثنایی و امکان مدیریت پیشرفته این رم‌ها، به سازمان‌ها امکان مدیریت بهینه حافظه و افزایش کارایی سرورها را می‌دهد.

به طور کلی، رم سرور HP به عنوان یک جزء اساسی در بهینه‌سازی زیرساخت‌های IT شناخته می‌شوند و با توجه به اعتماد سازمان‌ها به این برند، این رم‌ها به عنوان یک گزینه ارتقاء حافظه مطمئن و با کیفیت برای سرورها مطرح می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − پنج =